CiU proposa que la tusa sigui gratis pels menors d’11 anys

  • És una de les mesures del programa en mobilitat i transport públic

VilaWeb
Redacció
25.04.2007 - 14:05

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

Que els menors d’11 anys no paguin el bitllet de la tusa, és una de les propostes més destacables en matèria de mobilitat i transport públic del programa electoral de CiU per a les eleccions municipals. L’alcaldable convergent, Ferran Falcó, ha presentat aquest dimecres aquestes propostes que posen l’accent en una bateria de mesures econòmiques per fomentar l’ús dels autobusos urbans.En aquest sentit, el líder de CiU ha explicat que “cal ampliar els descomptes que s’apliquen a ciutats de tot l’Estat, com ara Bilbao o València, on hi ha descomptes a menors de fins a sis anys, o com Barcelona, Madrid, i Saragossa, on només l’apliquen als menors de quatre anys”. Segons CiU, “Badalona estaria en aquesta franja. A Londres, els nens de fins a 11 anys tenen el bitllet grauït, a Roma fins als 10, i a París tenen un descompte del 50%”. Per l’alcaldable de CiU, “a Badalona, el barem és insuficient, i no contribueix a potenciar l’ús de l’autobús perquè els pares es desplacin per la ciutat amb els nens”.

“De la mateixa manera que hi ha descomptes per a majors de 60 anys i els joves, -ha afegit Falcó- cal aplicar aquesta política amb els més petits, que no poden anar sols en autobús i necessiten anar acompanyats, amb la qual cosa el cost real del bitllet és doble, ja que s’hi sumen el del menor i el de l’acompanyant”.

D’altra banda, el candidat de CiU també proposa potenciar l’ús del transport públic a través dels impostos i taxes municipals. Falcó ha explicat que posarà en marxa un “sistema de bonificacions fiscals a qui acrediti un ús continuat del transport públic urbà i metropolità”. Aquest sistema consistiria en descomptes en l’Impost de Vehicles de Tracció Mecànica i en el de Guals per a aquells ciutadans que acreditin un ús continuat del transport públic mitjançant els títols de transport integrat trimestrals.

El candidat de CiU també ha explicat que l’Ajuntament ha d’elaborar, conjuntament amb l’empresa concessionària i l’Entitat Metropolitana del Transport, un pla de millora del servei, per adaptar els horaris i els recorreguts a les necessitats dels usuaris. Falcó ha explicat que les freqüències de pas d’algunes línies són excessives, i que hi ha recorreguts incomplets i un servei de cap de setmana insuficient. També ha destacat que moltes parades no tenen marquesina i que cal fer un esforç per millorar la comoditat de les parades. Així mateix, considera que un dels principals reptes és “estendre el bus de barri, que serveixi per fer recorreguts interns als barris i connexions amb les principals línies d’autobús des de zones que hi estan més allunyades”.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any