Vueling admet falta de planificació davant d’incidències externes

La companyia ha presentat un pla de contingència amb cancel·lacions anticipades i més personal per a recuperar la normalitat · La ministra de Foment en funcions, Ana Pastor, ha recordat que Vueling pot ser sancionada amb la retirada de la llicència

VilaWeb
Europa Press
06.07.2016 - 08:09
Actualització: 06.07.2016 - 10:09

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

Vueling ha començat la jornada d’aquest dimecres amb retards o incidències en el 15% dels vols programats fins a les 9 del matí. De totes maneres, no hi ha prevista cap cancel·lació durant el dia. La companyia té programats uns 700 vols i ressaltat que el 85% estan operant amb puntualitat o retards inferiors als 15 minuts.

El president de Vueling, Javier Sánchez-Prieto, ha atribuït els retards i cancel·lacions d’aquests dies a una falta de planificació ‘pel que fa al nombre d’incidències i com donar resposta’, referint-se a factors externs com la vaga de controladors aeris a França i altres incidències a Europa.

‘Una companyia com Vueling té un nivell de sobrevol de l’espai francès del 80%’, ha dit Sánchez-Prieto en una entrevista a TV3, i ha admès que l’empresa ha de fer examen de consciència, dimensionar els seus recursos i pensar que els factors externs poden ser habituals.

‘La veritat és que és evident que hi ha una part de la planificació en la qual és possible que ens hàgim quedat curts. Ens hem quedat curts’, ha assumit Sánchez-Prieto, que ha explicat que sempre es considera un nivell d’incidències o imprevistos, tot i que en les últimes setmanes les incidències europees han afectat al seu operatiu.

‘No és una excusa. Som responsables d’assumir aquesta situació i, quan es produeix una incidència, donar una resposta als nostres passatgers’, ha dit el president, i ha dit que aquests factors externs estan afectant a la majoria de companyies europees.

Després de demanar disculpes als usuaris i qualificar de dura la situació d’aquests, ha assegurat que la companyia està fent ‘màxims esforços’ per normalitzar la situació, i ha admès que és molt difícil compensar als passatgers que han perdut un vol o han patit una cancel·lació. Tot i això, ha assegurat que Vueling està intentant millorar l’atenció al client amb increment de personal perquè tots els qui tinguin dret a una compensació la rebin.

Pla de contingències

Vueling ha presentat el seu pla de contingència, que preveu tant un augment d’avions com la cancel·lació anticipada de vols, unes mesures que l’Agència Estatal de Seguretat Aèria (Aesa) i la Direcció General d’Aviació Civil (DGAC), organismes dependents del Ministeri de Foment, han considerat ‘raonables’ després d’analitzar-les.

Tant l’Aesa com Aviació Civil han realitzat algunes observacions al pla de contingència presentat per l’aerolínia catalana en els dos sentits, tant pel que fa a l’augment d’avions com les cancel·lacions de vols anticipades, segons han explicat fonts de Foment.

Segons les mateixes fonts, representants de Vueling, de l’Aesa i d’Aviació Civil tornaran a reunir-se aquest dijous al matí al Ministeri de Foment per avaluar les mesures i la planificació per tot el cap de setmana del pla presentat per l’aerolínia.

Vueling està recobrant de mica en mica la normalitat operativa a l’Aeroport de Barcelona-El Prat. L’aerolínia ha llogat sis avions, ha contractat 34 pilots, ha augmentat un 40% el personal de l’oficina de vendes i també el temps d’escala, que ha passat de 35 a 45 minuts, per guanyar més marge.

Els usuaris poden consultar la llista completa de vols cancel·lats en la pàgina web, a més de totes les opcions que es posen a disposició dels passatgers afectats.

Retirada de llicència

La ministra espanyola de Foment, Ana Pastor, va advertir ahir Vueling que la llei de la Seguretat Aèria preveu sancions per a les companyies que vulneren els drets dels usuaris: ‘Des de multes econòmiques fins a la suspensió definitiva de la llicència i la substitució per una temporal’. A més, va explicar que l’encarregat de proposar les sancions serà l’instructor de l’expedient obert a l’aerolínia.

Més notícies

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 60€ l'any / 5€ el mes