Un sismòleg detecta tremolors de terra durant els concerts de Rosalía a Barcelona

  • L'acceleròmetre del costat de l'Estadi Olímpic detecta l'agitació sísmica de tots quatre concerts

VilaWeb
19.04.2026 - 18:21
Actualització: 19.04.2026 - 19:09

Els quatre concerts de Rosalía a Barcelona van fer vibrar la ciutat més enllà de les parets del Palau Sant Jordi i van causar tremolors sísmics registrats per un acceleròmetre de l’Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya, segons el sismòleg Jordi Díaz Cusi.

Díaz Cusi, investigador del GEO3BCN-CSIC, un institut vinculat al Consell Superior d’Investigacions Científiques, ha publicat a la xarxa social X una gràfica que mostra les dades d’agitació sísmica dels dies 13, 15, 17 i 18 d’abril –quan actuava Rosalía– captats per un acceleròmetre de l’Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya situat a 500 metres de l’Estadi Olímpic a Montjuïc.

La gràfica d’ones va registrar que entre les 21:00 i les 0:00 hi va haver dos pics d’activitat inusual sísmica. “Mateix patró, hores d’inici lleugerament diferents”, ha assenyalat.

El canal de X oficial del CSIC a Catalunya també recollia fa pocs dies les aportacions que Díaz ha divulgat sobre les vibracions sísmiques de diferents espectacles de la ciutat d’ençà de fa temps.

No és una cosa estranya que els concerts causin vibracions que recullen els sismògrafs; de fet, el GEO3BCN va arribar a publicar a les xarxes a començament d’any un ‘Wrapped sísmic 2025’, una classificació que recollia els concerts “més actius” captats en els sensors de l’Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya, i que l’any passat va guanyar Lady Gaga.

“L’anàlisi d’aquestes dades confirma que el ritme, l’energia del públic i la ‘ballabilitat’ de cada cançó es tradueixen en senyals sísmics clarament identificables”, han assenyalat.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor