Tallada la R3 entre Manlleu i Ribes de Freser per la topada d’un tren contra un arbre

  • RENFE informa que no hi ha ferits i els viatgers han estat evacuats amb l’ajuda dels serveis d’emergència

VilaWeb
04.06.2026 - 20:37
Actualització: 04.06.2026 - 21:05

La circulació de la línia R3 de Rodalia és interrompuda entre Manlleu i Ribes de Freser després d’haver impactat un tren contra un arbre a l’altura de Ripoll, en un tram de via única. Segons ha informat RENFE, no hi ha ferits.

La companyia ha explicat que treballa per evacuar els viatgers del tren amb l’ajuda dels serveis d’emergència desplaçats al lloc dels fets. També gestiona un servei alternatiu per carretera per cobrir el tram afectat mentre no es pugui restablir la circulació ferroviària. Els bombers hi han enviat sis dotacions arran d’un avís rebut a les 20.07 i Protecció Civil ha activat la pre-alerta del pla Ferrocat i ha informat que hi ha efectius d’emergències treballant a la zona.

L’incident coincideix amb l’episodi de tempestes fortes. El Servei Meteorològic de Catalunya ha emès un avís de vigilància per temps violent al Berguedà, amb perill màxim de 6 sobre 6, i avisos també al Ripollès, Osona, el Lluçanès i el Solsonès. Protecció Civil manté activada l’alerta del pla Inuncat i demana molta prudència en els desplaçaments i en les activitats a l’exterior. També recomana de consultar l’estat del servei abans de viatjar mentre duri l’episodi de temps violent.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor