04.06.2026 - 19:39
|
Actualització: 04.06.2026 - 20:19
Jaume Alonso-Cuevillas ha anunciat que es presenta a les primàries de Junts a Barcelona per a encapçalar la candidatura a les eleccions municipals del 2027. Ho ha fet públic amb un missatge a les xarxes socials l’últim dia del termini per a formalitzar candidatures. “Després de pensar-hi molt, d’escoltar molta gent i compartir moltes converses, he decidit fer el pas”, ha escrit. Cuevillas diu que presenta la candidatura “amb il·lusió, amb sentit de responsabilitat i amb la convicció que Barcelona mereix tornar a creure en ella mateixa”.
Aquest pas completa la cursa interna de Junts a Barcelona, en què ja havien formalitzat la candidatura Jordi Martí, Glòria Freixa i Pilar Calvo. Martí, actual president del grup municipal, té el suport de l’ex-batlle Xavier Trias i reivindica la continuïtat del projecte que va guanyar les eleccions del 2023. Freixa, diputada i secretària primera de la mesa del parlament, defensa una Barcelona que torni a exercir de capital de Catalunya. Calvo, diputada al congrés espanyol, és considerada una de les aspirants més afins a la direcció nacional del partit.
Ara els aspirants hauran de recollir els avals necessaris per a poder participar en la votació interna. La campanya de les primàries es farà del 13 al 19 de juny i els afiliats votaran els dies 20 i 21.
Ver esta publicación en Instagram