Fes-te subscriptor de VilaWeb

Aquest diari existeix perquè més de vint mil lectors han decidit que poden i volen pagar cinc euros el mes perquè tots rebeu tota la informació amb accés obert. Però no n'hi ha prou. En necessitem més. Tu ho vols i pots? Fes-te'n subscriptor ací.

Castelló de la Plana (ACN).- L’enginyer valencià Vicente Franco, doctorat per la Universitat Jaume I (UJI) de Castelló, ha dirigit la recerca sobre emissions dièsel a Europa realitzada pel International Council on Clean Transportation (ICCT), segons que ha informat la UJI a través d’una nota de premsa. L’ICC va realitzar l’informe que va portar a l’Agència de Protecció Mediambiental (EPA) dels Estats Units a descobrir que Volkswagen havia instal·lat un programari per al trucatge les emissions en alguns dels seus vehicles. A través d’una nota Franco explica que el problema a Europa és que “la legislació sobre l’emissió d’òxids de nitrogen, perjudicials per a la salut, per part dels dièsel és molt més laxa als Estats Units”.

Segons la seva opinió, la circumstància s’agreuja pel fet que el percentatge de cotxes dièsel és molt major. “Als Estats Units els vehicles dièsel suposen un 2% del total de les vendes, i dos de cada tres cotxes dièsel són Volkswagen, per la qual cosa després d’aquesta polèmica és d’esperar que el percentatge encara es reduirà més; però a Europa el 53% dels cotxes venuts són dièsel, per la qual cosa el problema de les emissions és molt més gran”.

L’escàndol ha dut la companyia alemanya a reconèixer que havia actuat de forma deshonesta i a anunciar la reserva de 7.300 milions de dòlars per a cobrir els costos de reparació d’un problema que afectaria a 11 milions de vehicles a nivell mundial. Aquestes despeses se sumarien a les multes de fins a 18.000 milions de dòlars a les quals podria haver de fer front.

La UJI ha informat que després de finalitzar el seu treball de doctorat al centre de recerca de la Comissió Europea a Ispra (Itàlia), Vicente Franco es va incorporar en 2013 a l’equip de recerca del ICCT a Europa, treballant fins a l’actualitat a la seua seu situada a Berlín.

Per a aquest estudi es van realitzar proves d’emissions en carretera sobre tres vehicles (dos Volkswagen i un BMW) en col·laboració amb la universitat de West Virginia. En descobrir que les emissions dels vehicles Volkswagen superaven fins a 40 vegades els nivells d’emissió d’òxids de nitrogen (NOX) registrats en el laboratori durant la prova d’homologació “alertem els organismes de control mediambiental de Califòrnia i Estats Units, que van iniciar immediatament una recerca que és la que ara han fet pública”.

En paral·lel, l’ICTT ha realitzat un estudi europeu que analitza més de 140 hores de dades d’emissions en carretera de 12 vehicles diferents, “i que demostra que el problema de les emissions nocives del dièsel a Europa és gravíssim, i que és necessària una acció urgent de les autoritats europees per solucionar-ho”.

A la nota de premsa, l’enginyer Vicente Franco lamenta la falta d’una agència en l’àmbit europeu amb atribucions equiparables a l’Agència de Protecció Mediambiental (EPA) d’Estats Units “que en aquest cas va ser la que va assumir la recerca que ha destapat les males pràctiques de Volkswagen”.

Fes-te'n subscriptor i construeix amb VilaWeb25 el diari nou que els Països Catalans necessiten ara.

60€/any
120€/any
Si encara vols ajudar-nos més, pots fer-te'n com a Protector.

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.