Tanquen l’espai aeri de Brussel·les per la presència de drons

  • Skeyes i les autoritats belgues han aturat el trànsit aeri i han desviat vols a Maastricht i Colònia després d’haver detectat drons als aeroports de Brussel·les i Lieja

VilaWeb
04.11.2025 - 23:46
Actualització: 05.11.2025 - 08:19

Les autoritats belgues han tancat aquest vespre l’espai aeri com a mesura de seguretat per la presència de drons que sobrevolaven l’aeroport de la capital, Brussel·les.

“Ara mateix és tancat per la presència de drons a l’espai aeri. Hem reobert fa poc, però han tornat a aparèixer drons”, ha declarat a Europa Press Kurt Verwilligen, portaveu de Skeyes, l’ens responsable de la seguretat i control aeri a Bèlgica.

Minuts després, l’aeroport ha indicat que “no hi ha vols de sortida ni d’arribada a l’aeroport” per l’albirament de vehicles aeris no tripulats. “Els mantindrem informats tan bon punt tinguem més informació”, segons un comunicat.

Els aeroports han tancat el trànsit aeri cap a les 20.00 (hora local), han reobert a les 21.00 i després l’han tornat a tancar pocs minuts més tard.

En un primer moment, les autoritats han desviat els vols a l’aeroport de Lieja, però aquest també ha informat de la presència de drons a la vora. Per això, els avions s’han desviat a Maastricht i Colònia.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor