El periodisme que l'actualitat necessita

Aquest 2020 és un any de canvis arreu del món, i nosaltres us volem ajudar a entendre'ls. En temps de crisi, el periodisme compromès és més important que mai i el vostre suport és l'únic que pot assegurar la continuïtat de VilaWeb.
Si ho vols i ho pots fer, col·labora amb VilaWeb.

La periodista Inna Afinoguènova, del canal Russia Today, ha enregistrat un altre vídeo ridiculitzant les acusacions d’ingerències russes en l’independentisme català. Tot i que reconeix que el canal s’havia proposat ‘no tornar a respondre acusacions sobre la suposada trama russa fins que no presentessin una prova sòlida’, diu que no poden passar l’oportunitat de comentar les intervencions de David Alandete, director adjunt del diari El País, Borja Lasheras, director de l’Oficina del Consell Europeu de Relacions Exteriors (ECFR) i Mira Milosevich, investigadora principal del Real Instituto Elcano. Tots tres van ser convidats a la comissió d’investigació del parlament britànic que estudia suposades ingerències russes.


En qui més es fixa Afinoguènova és en David Alandete. Destaca que a la comissió va dir que cinc milions de comptes russos van piular sobre el referèndum català, però que l’article que va publicar El País esmentava l’anàlisi de cinc milions de piulets, però no de comptes.

Quan Alandete queda més en evidència és quan li demanen quina influència concreta va tenir la suposada ingerència russa en els resultats del referèndum. Primer, Alandete prova d’esquivar la pregunta, dient que valorar els resultats seria legitimar el referèndum, però finalment Lasheras reconeix que no tenen cap prova que la ingerència que denuncien influís en el vot dels catalans.

Fes-te'n subscriptor i construeix amb VilaWeb25 el diari nou que els Països Catalans necessiten ara.

60€/any | 18€/trimestre
120€/any | 35€/trimestre

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.