23.12.2024 - 16:36
|
Actualització: 23.12.2024 - 17:53
El govern espanyol ha proposat la designació de cinc consellers de la Comissió espanyola dels mercats i la competència, entre els quals hi ha Pere Soler Campins (Terrassa, 1967), ex-director general dels Mossos d’Esquadra. Soler, advocat especialitzat en dret mercantil i europeu, ha estat director general de l’Autoritat Catalana de la Competència (ACCO), president del Tribunal Arbitral de Terrassa i regidor de CiU a Terrassa. També ha exercit com a docent en algunes institucions universitàries i col·legis d’advocats.
El 2017 va ser nomenat director general dels Mossos, on va gestionar, entre més situacions, la coordinació policíaca arran dels atemptats del 17 d’agost. Tanmateix, va ser destituït el 28 d’octubre del mateix any per l’aplicació de l’article 155 de la constitució espanyola, just l’endemà de la declaració d’independència.
L’any 2018, l’Audiència espanyola va obrir diligències contra ell en la investigació a la cúpula dels Mossos per la seva actuació durant el procés independentista. Va ser processat, juntament amb el major Josep Lluís Trapero, l’ex-conseller Joaquim Forn i la intendenta Teresa Laplana per un presumpte delicte de sedició. Finalment, el 21 d’octubre de 2020, l’Audiència espanyola els va absoldre de tots els càrrecs.
El govern espanyol el proposa al costat d’Ángel García Castillejo com a vice-president i Maria Vidales Picazo, Enrique Monasterio Beñarán i Rafael Iturriaga com a consellers. Els cinc noms seran enviats al congrés espanyol i hauran de passar el tràmit parlamentari de la Comissió d’Afers Econòmics. Un cop aprovats, els nomenaments es formalitzaran per reial decret amb un mandat de sis anys no renovable.