El periodisme que l'actualitat necessita

Aquest 2020 és un any de canvis arreu del món, i nosaltres us volem ajudar a entendre'ls. En temps de crisi, el periodisme compromès és més important que mai i el vostre suport és l'únic que pot assegurar la continuïtat de VilaWeb.
Si ho vols i ho pots fer, col·labora amb VilaWeb.

Antena 3 va obrir ahir l’informatiu del vespre amb una suposada exclusiva: un vídeo que demostrava, segons la cadena televisiva espanyola, la relació de la CUP, Podem i ‘l’entorn d’ETA’ amb la Veneçuela del president Nicolás Maduro. S’hi parla d’un viatge al país presumptament organitzat pel president veneçolà el 10 de desembre de 2014, en què anaven la diputada de la CUP Anna Gabriel, la dirigent de Podem María José Aguilar i Ignacio Gil de San Vicente, sogre del presoner d’ETA David Pla.

La presumpta exclusiva d’Antena 3, que ha despertat una gran reacció a les xarxes, majoritàriament de mofa, de fet no és tan exclusiva com diu la cadena: Anna Gabriel mateix, poc després de l’estada a Veneçuela, va escriure un article a la revista ONGC en què explicava l’objectiu del viatge, que era la trobada a Caracas de la Xarxa d’Intel·lectuals, Artistes i Moviments Socials en Defensa de la Humanitat.

Podeu llegir l’article ací:

Mirades

La manipulació d’Antena 3 va ser tan grossa que els presentadors i tot reconeixien al plató que ‘rebrien de valent’ per aquest reportatge, segons que es pot veure en un vídeo enregistrat en directe:

Fes-te'n subscriptor i construeix amb VilaWeb25 el diari nou que els Països Catalans necessiten ara.

60€/any | 18€/trimestre
120€/any | 35€/trimestre

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.