04.02.2025 - 19:26
|
Actualització: 04.02.2025 - 22:56
Si heu rebut una factura del gas molt cara aquest mes, ha estat per un error d’Endesa. Les dues comercialitzadores de l’empresa en el mercat lliure i regulat, Endesa Energia i Energia XXI, han emès per error unes factures de gas amb el concepte “Quota regularització consum” que poden disparar l’import dels rebuts dels clients d’uns quants centenars d’euros.
Si us han passat el cobrament d’una factura equivocada, l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) recomana de presentar una reclamació perquè, encara que la companyia assegura que es pot retornar i la tornaran a passar corregida, poden sorgir problemes per l’impagament, com ara que us incloguin en una llista de morosos. Per tant, aconsellen pagar-la i demanar la rectificació perquè Endesa efectuï el reemborsament.
Segons que adverteix l’organització, Endesa fa anys que té dificultats de cobrament, com ara factures endarrerides o que no s’arriben a emetre. Aquest gener, les factures del gas han tingut un nou error.
En què consisteix l’errada?
Els clients de les dues comercialitzadores del grup Endesa, Endesa Energia (mercat lliure) i Energia XXI (mercat regulat), han rebut factures amb un concepte erroni. Aquesta “quota” fa que es facturin centenars o milers de kWh, depenent de la llar, com si es tractés d’una regularització després de mesos sense passar factures o amb factures estimades.
“Per a fer-ho més greu, el preu del kWh de gas que s’aplica a aquest consum és absurd, perquè en alguns clients supera els 0,30 €/kWh. Molts usuaris s’han trobat amb uns quants centenars d’euros facturats de més, unes factures molt per sobre de les habituals en aquest mes, que ja sol ser un dels de més consum”, adverteix l’OCU.
La companyia ha reconegut que és una errada i ha dit que per una nova adaptació dels seus sistemes de cobrament, s’han emès aquestes factures equivocades i, en alguns casos, ja han passat el cobrament. Endesa assegura que ha paralitzat l’emissió de noves factures i recomana als seus clients que retornin el rebut si ja ha arribat al banc, i que les factures correctes arribaran d’ací a uns quants dies.
No obstant això, l’Organització de Consumidors recorda que la devolució de rebuts activa en les companyies uns processos per impagament i que res no assegura que en aquest cas els sàpiguen resoldre sense incidències. Assenyalen que en aquests rebuts també s’inclou el consum real, que sí que cal pagar.
Per tant, la recomanació que fa l’OCU és pagar la factura, esperar que Endesa en retorni l’import, com s’ha compromès a fer, i posar una reclamació perquè quedi constància del vostre desacord en l’import facturat.