El món de la publicitat constantment ha de cercar idees innovadores per a vendre productes. Però de vegades, més que no pas idees, el que fa és recórrer a tecnologies innovadores. És el cas de l’asseguradora sueca SPP, que ha encarregat a l’agència M&C Saatchi un espectacular vídeo publicitari que imagina com serà el món el 2045.

I ho fa d’una manera molt original. L’anunci transporta l’usuari al futur, amb dues visions diferents i sincronitzades que es divideixen la pantalla: en una banda apareix una visió utòpica del món i en una altra, la distòpica. L’espectador pot decidir en tot moment ‘quina versió prefereix del món a l’edat de la seva jubilació’, per SPP.

L’anunci interactiu proposa doncs de veure la Terra el 2045 en què s’ha respectat el medi, l’alimentació i els hàbits saludables, o bé el contrari: un món contaminat, congestionat i ple de conflictes.

Ara fa un any, l’empresa automobilística Honda va publicar un altre anunci interactiu molt semblant, ‘The Other Side‘, que presentava també dues històries paral·leles.

Penseu amb llibertat, siguem crítics

El poder prova d'amagar la gravetat de la crisi amb crides a no apartar-se de la línia oficial, a no parlar 'd'allò que ara no toca'. VilaWeb no ho farà. No renunciarem ni un segon al pensament lliure, a parlar amb plena llibertat i a continuar essent crítics.

Ajudeu-nos a continuar essent la veu que el país necessita. Feu-vos subscriptors de VilaWeb.

Vicent Partal
Director de VilaWeb