El Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) ha publicat el decret llei que regula la prestació del servei de transport públic amb vehicles amb conductor (VTC). El decret entrarà en vigor demà excepte en l’apartat que estableix l’obligació de contractar-lo amb una antelació d’almenys 15 minuts, que per motius tècnics s’estableix una moratòria de dos mesos.

L’objectiu del decret, que va ser aprovat divendres pel Consell i està pendent de la seva convalidació en la diputació permanent de les Corts, és ‘garantir espais de convivència entre les VTC i el sector del taxi’ i ‘evitar situacions de conflicte que generen perjudici principalment a l’usuari ‘.

El text estableix que tan sols podran prestar el servei de VTC les persones, físiques o jurídiques, autoritzats pel govern. Els vehicles que disposin del permís portaran un distintiu d’identificació.

Els serveis s’hauran de contractar, almenys, amb una antelació de 15 minuts i n’ha de quedar constància en un registre de comunicacions. S’exceptuen d’aquesta previsió els serveis que s’hagin de realitzar de forma immediata, com a conseqüència d’urgències, emergències i assistència en carretera.

Ni geolocalització ni aparcament a la via pública

Els vehicles autoritzats no podran, en cap cas, circular per les vies públiques a la recerca de clientela ni propiciar la captació de persones viatgeres que no haguessin contractat prèviament el servei. Es considera captació de clientela la geolocalització i, per tant, no se’n permet la utilització.

No es permet l’estacionament en les vies públiques, de manera que hauran de fer-ho a garatges. Tampoc no es permet d’estacionar a llocs de concentració i generació de demanda de serveis de transport com ports, aeroports, estacions de ferrocarril i d’autobusos, centres comercials i d’oci, instal·lacions esportives, hotels, parades de taxis, hospitals o qualsevol altre establiment similar, que pugui propiciar la captació de clientela.

Tots els serveis de transport que discorrin íntegrament pel País Valencià, o que hi comencin o acabin s’han de comunicar prèviament al registre de comunicacions. La contractació haurà de fer-se sempre per la capacitat total del vehicle sense que, en cap cas, es pugui contractar individualment o per places.

Cada cop que se substitueixi un dels vehicles VTC es farà per un altre que faci servir com a font d’energia l’electricitat, l’hidrogen, els biocarburants, els combustibles sintètics i parafínics, el gas natural i el gas liquat del petroli. També es pot substituir per un híbrid.

Per a VilaWeb el vostre suport ho és tot

Sostenir un esforç editorial del nivell i el compromís de VilaWeb, únicament amb la publicitat, és molt difícil. Per això necessitem encara molts subscriptors nous per a allunyar qualsevol ombra de dificultats per al diari. Per a vosaltres aquest és un esforç petit, però creieu-nos quan us diem que per a nosaltres el vostre suport ho és tot.

Podeu fer-vos subscriptors de VilaWeb en aquesta pàgina.

Vicent Partal
Director de VilaWeb