Dos-cents advocats rebutgen el comunicat d’un grup “ultranacionalista” de l’ICAB

• El text el signen advocats com ara Jordi Pina, Jaume Alonso-Cuevillas, Olga Arderiu, Gonzalo Boye i Andreu Van den Eynde

26.12.2021 - 16:59
Actualització: 27.12.2021 - 08:49

Un total de 218 advocats han signat un manifest en què rebutgen frontalment el comunicat de l’Il·lustre Col·legi d’Advocats de Barcelona (ICAB) que defensava la sentència del TSJC sobre la imposició de més hores de castellà a l’escola Turó del Drac de Canet de Mar. El text el signen advocats com ara Jordi Pina, Jaume Alonso-Cuevillas, Olga Arderiu, Benet Salellas, Pep Cruanyes, Magda Oranich, Sergi Blàzquez, Gonzalo Boye i Andreu Van den Eynde.

“El nostre profund rebuig a un comunicat estrictament polític alineat amb les tesis ultranacionalistes espanyoles que tant han ajudat a buidar de contingut les paraules ‘Constitució’ i ‘constitucionalista’ que diuen defensar”, diu el comunicat. Afirmen que s’han sorprès per la utilització dels comunicats de l’ICAB amb finalitats polítiques, per “la manca de contingut jurídic” i pel trencament de respecte a la presumpció d’innocència.

El comunicat que ha sembrat la polèmica criticava el govern per la seva resposta a la imposició del 25% del castellà als centres educatius per la suposada “desprotecció” de la família d’una escola de Canet de Mar. El manifest acusava el president de la Generalitat, Pere Aragonès i el conseller d’Educació, Josep González Cambray, “de negar-se públicament a donar compliment a la sentència” en una matèria curricular, a banda de la de l’idioma, “a més de donar suport a l’equip directriu de l’escola de Canet de Mar”.

El comunicat el signava la secció de dret constitucional del col·legi, dirigida per juristes pròxims a Societat Civil Catalana i a Ciutadans, els mateixos que van acompanyar el fiscal del Suprem Javier Zaragoza al polèmic acte a què fou convidat l’estiu de l’any passat. Aquesta secció ha esdevingut la plataforma en què el sector més espanyolista del col·legi pretén d’amplificar el seu discurs antiindependentista i de justificació de la repressió.