Descobreixen una nova espècie de rèptil que vivia al Montseny fa 245 milions d’anys

  • Es tracta de l'espècie 'Kapes signus', un tipus de rèptil petit que va viure fa 245 milions d'anys

VilaWeb
25.01.2025 - 09:59
Actualització: 25.01.2025 - 11:23

S’ha descobert una nova espècie de rèptil de la qual no se’n tenia constància. L’han anomenada Kapes signus i va viure al triàsic mitjà, fa vora 245 milions d’anys. La descoberta apareix en un estudi de l’equip d’investigació de l’Institut Català de Paleontologia Miquel Crusafont. L’estudi també ha revelat una diversitat sorprenent i desconeguda de les comunitats de vertebrats terrestres als ecosistemes del triàsic mitjà a l’actual Montseny.

Kapes signus: l’espècie descoberta al Montseny

El Kapes signus és una nova espècie de rèptil procolofònid. Els procolofònids van ser un grup de petits rèptils que van aparèixer a final del permià i van persistir fins al triàsic tardà, fa vora 200 milions d’anys.

L’època en què van aparèixer aquests rèptils va coincidir amb la gran extinció massiva del final del permià. De manera que l’estudi contribueix a comprendre com es van recuperar els ecosistemes després de l’anomenada Gran Mortaldat.

El nom específic signus escollit pels investigadors per anomenar el rèptil deriva del terme llatí per a Montseny, Mont-signus, que es tradueix com a “muntanya senyal”, tot reflectint les característiques geològiques particulars de la zona.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor