BARCELONA, 28 (EUROPA PRESS)

Caprabo ha tancat l’exercici 2015 amb un benefici net de 7,3 milions d’euros, mentre que el resultat d’explotació ha augmentat un 11%, situant-se en 26,8 milions, i la facturació ha pujat a 1.124 milions, un 0,3% menys.

En un comunicat aquest dimarts, la cadena de supermercats ha atribuït aquests resultats a la seva aposta estratègica per la innovació a través d’un supermercat de nova generació, els nous formats i la multicanalitat, la producció de proximitat i per l’expansió a través de franquícies.

Caprabo va acabar l’any amb 324 supermercats –293 a Catalunya, 27 a Navarra, tres a Andorra i un a Aragó–, i 42 d’aquests establiments són franquícies; al llarg del 2015 va incorporar 12 botigues a la seva xarxa i va tancar set supermercats.

L’obertura de les 42 franquícies ha suposat la creació d’uns 250 llocs de treball i la incorporació de més de 12.000 metres quadrats de superfície comercial a la seva xarxa, amb una inversió aproximada de set milions d’euros des que la companyia posés en marxa el seu projecte d’expansió en forma de franquícies a finals del 2010.

El 2015 també va ser l’any que l’ensenya va desenvolupar el seu nou format de botiga de conveniència ‘Ràpid de Caprabo’, un model de botiga urbana –de les quals ja té cinc– d’uns 150 metres quadrats de superfície comercial amb un horari ampliat de 8.00 a 23.00 hores i oberta cada dia de l’any.

Desinversions

A la primera meitat de l’any passat es va materialitzar la desinversió en els 50 establiments de Madrid i Castella-la Manxa, que han suposat un impacte negatiu de 9,3 milions d’euros en operacions interrompudes, el que situa un resultat total de 7,3 milions.

Sense tenir en compte aquest impacte, el resultat net de Caprabo hauria estat de 16,6 milions, millorant en un 66% els deu milions registrats el 2014.

Amb aquesta desinversió, la companyia ha destacat que avança en la consolidació del seu principal mercat, Catalunya, i amb un nou model d’estengui més eficient.

I és que la companyia ha invertit un total de 80 milions d’euros en la renovació de totes les seves botigues, i també ha posat l’accent en el seu app de compra, que el 2015 va representar el 16% de l’activitat en línia de la cadena de supermercats.

Per a VilaWeb el vostre suport ho és tot

Sostenir un esforç editorial del nivell i el compromís de VilaWeb, únicament amb la publicitat, és molt difícil. Per això necessitem encara molts subscriptors nous per a allunyar qualsevol ombra de dificultats per al diari. Per a vosaltres aquest és un esforç petit, però creieu-nos quan us diem que per a nosaltres el vostre suport ho és tot.

Podeu fer-vos subscriptors de VilaWeb en aquesta pàgina.

Vicent Partal
Director de VilaWeb