Els vaguistes del metro i l’autobús de Barcelona tenen greu diferències amb la direcció de l’empresa TMB sobre els sous dels directius. Segons els treballadors, la diferència salarial és un dels problemes més greus que afecten a l’empresa. Els treballadors sempre han demanat que els contractes dels directius fossin públics. VilaWeb mostra avui un parell de contractes d’aquests directius del consell d’administració de l’empresa: el del conseller delegat de TMB, Enric Cañas Alonso, que cobra 105.000 euros bruts l’any, i el del seu adjunt, Pau Noy Serrano, que en cobra 60.000. L’empresa ja havia anunciat el nomenament d’Enric Cañas, i el seu sou, en aquesta nota de premsa. Tots dos són homes que ICV tenia d’assessors a TMB i a l’AMB, tal com es pot llegir en aquesta llista del partit (pdf)

L’adjunt Pau Noy Serrano (1956)  és enginyer industrial per la UPC. Funcionari de la Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament de Sabadell, Noy ha escrit força articles sobre mobilitat a El Periódico de Catalunya,  i va ser president de l’associació Car Sharing.

El contracte de Pau Noy es pot llegir sencer ací (pdf). Són set pàgines.

Un breu resum del contracte seria aquest, amb una prèvia: la data del contracte conté un error. En lloc de dir ‘2015’ diu ‘2105’; que consti en acta. La retribució bruta de Pau Noy voreja els 60.000 euros bruts l’any (59.865,15). D’aquests, el salari base és de 50.000 euros. Però rep 5.000 euros de complement variable i 4.865 de beneficis socials. Els beneficis socials a què té dret Pau Noy són: pòlissa d’assistència sanitària, assegurança de vida, cobertura per a formació, cobertura per a estudis dels fills, cobertura social, tiquet de guarderia, pla de capitalització d’incentius no disposats, dietes de menjar, ajuda escolar, complements de malaltia i accidents de treball, passis gratuïts de viatges i ‘Bodes de Plata’. Per ‘Bodes de Plata’ s’entén, segons que han explicat a VilaWeb treballadors de TMB, la bonificació que rep pels anys treballats a l’empresa. La jornada de treball de Noy és de plena dedicació. Per a treballar a uns altres llocs ha de tenir autorització i els excessos de jornada esporàdics s’entendran inclosos en el còmput global del salari anual pactat. Pel que fa a Enric Cañas, conseller delegat de TMB, és enginyer de camins, canals i ports per la UPC. Durant dos anys va ser director gerent del consorci de transport de Saragossa, una entitat semblant a TMB, però molt més petita. D’aquest càrrec, l’en van fer fora perquè cercaven ‘un perfil més polític que no tècnic’, segons les seves pròpies paraules recollides en aquest article. El contracte de Cañas es pot llegir sencer aquí. Són set pàgines.

I això n’és un petit resum.

La remuneració del conseller delegat és de 105.938,25 euros bruts l’any. A banda, rebrà dietes en concepte de ‘desplaçament, allotjament i manutenció i d’altres anàlegs de caràcter accessori que es produeixin per la prestació dels serveis, sempre que el conseller delegat presenti les corresponents factures’. La remuneració podrà ser pactada anualment. Cañas no pot dedicar-se a cap altra activitat laboral, mercantil o professional mentre sigui conseller delegat. L’exercici del càrrec no restarà subjecte a jornada o horari concrets. 30 dies de vacances. No podrà fitxar per la competència durant dos anys en cas que deixi TMB. La indemnització per l’extinció del contracte de serveis serà de set dies de salari fix per any de servei, amb un límit de tres mensualitats. A diferència de Noy, el contracte no especifica quins són els beneficis socials que rep Cañas, tot i que sí diu que en rep.

Per a VilaWeb el vostre suport ho és tot

Sostenir un esforç editorial del nivell i el compromís de VilaWeb, únicament amb la publicitat, és molt difícil. Per això necessitem encara molts subscriptors nous per a allunyar qualsevol ombra de dificultats per al diari. Per a vosaltres aquest és un esforç petit, però creieu-nos quan us diem que per a nosaltres el vostre suport ho és tot.

Podeu fer-vos subscriptors de VilaWeb en aquesta pàgina.

Vicent Partal
Director de VilaWeb