29.02.2012 - 06:00
Joan Dausà i els Tipus d’Interès han començat la ronda de presentació del disc ‘Jo mai mai’ (Cameo 2012) a la sala Heliogàbal de Barcelona. El disc és producte d’una col·laboració esporàdica, però fructífera, que Dausà va començar el 2010 amb els músics Martí Maymó (Manel), Carol Duran (la Carrau) i Àxel Pi (Sidonie), per a un concert benèfic.
Després van ser finalistes i guanyadors del premi popular del concurs Sona 9 i van acabar enregistrant el disc que ara presenten. De moment, el videoclip de ‘Jo mai mai’, llançat a la xarxa a principi de mes, ja hi ha fet fortuna.
Diuen que el març del 2010 Joan Dausà va convidar a fer una barbacoa els músics Martí Maymó (Manel), Carol Duran (la Carrau) i Eloi Isern per proposar-los un projecte esbojarrat: treballar unes cançons seves, presentar-les en directe a Luz de Gas amb l’excusa d’un concert benèfic i enregistrar-les en disc.
Durant el procés s’hi van sumar Àxel Pi (Sidonie), David Romero i Toni Llàcer (Hans Laguna) i va sorgir l’oportunitat de presentar el projecte al Sona9. Al final va resultar que la idea no era pas tan esbojarrada: van ser finalistes del concurs i van guanyar el premi popular.
Després d’aquesta experiència positiva en directe va arribar el moment d’enregistrar un primer disc, amb la complicitat d’Àxel Pi i Martí Maymó i la producció de Santos i Fluren de Blind Records (productors de bandes com Sidonie o Love of Lesbian), que van aportar una nova sonoritat al projecte.
Pocs mesos abans d’enregistrar Joan Dausà i els Tipus d’Interès van aparcar les cançons arranjades per als directes i van recuperar-ne l’essència original a base de piano i veu. La col·laboració d’Arnau Vallvé (bateria de Manel) a ‘L’absurd’ i de l’actriu Clara Segura a ‘Encara hi som a temps’ són una mostra més de la complicitat amb ganes de fer un disc entre amics.
La ronda de Joan Dausà i els Tipus d’Interès començarà avui al vespre a la sala Heliogàbal de Barcelona. Les entrades de tots els tres concerts ja són exhaurides de fa dies.
Després els músics visitaran Terrassa (Faktoria d’Arts), Manresa (el Sielu), Granollers (Roca Umbert), Reus (Bravium Teatre), Vic (Jazz Cava) i Girona (Casa de la Cultura).