19.03.2010 - 12:55
El dissabte 6 de març es va crear la plataforma “Lluçà decideix” amb l’objectiu de treballar per la celebració de la consulta popular per la independència del pròxim 25 d’abril. La primera acció de la plataforma ha estat crear un grup al Facebook amb el nom “Lluçà decideix” i des d’allà es gestiona un petit concurs per a l’elaboració del que serà el logo de la consulta al municipi.
Han previst, també, fer arribar una carta a tots els veïns del municipi i organitzar una xerrada amb Ramon Canela, que presentarà el seu llibre “Camí a la independència”.
El 25 d’abril també faran la consulta a Olost i tot i que encara no s’ha creat la plataforma es preveu que es faci també a Sobremunt i Sant Bartomeu del Grau. Aquesta serà la tercera onada de referèndums després de la primera que es va fer el 13 de desembre i de la segona encara molt recent, del 28 de febrer.
Fins al moment s’ha fet la consulta a 245 municipis catalans, cinc dels quals al Lluçanès: Alpens, Oristà, Perafita, Prats de Lluçanès i Sant Feliu Sasserra.
A totes les consultes realitzades, el Sí ha guanyat per sobre el 90% i el vot pel No ha estat molt reduït.
La participació en aquestes jornades s’ha aproximat al 25% però als pobles del Lluçanès ha estat superior, en els dos extrems hi trobem Oristà amb el 30% de participació i Alpens amb el 70%.