L’origen de l’incident d’aquest matí al servei de rodalia de Renfe i del metro de Barcelona es troba en un foc aquesta matinada a l’estació ferroviària sense ús de Bifurcació Vilanova, a tocar del mercat dels Encants. El foc ha començat a quarts de dues de la nit. Els veïns de l’estació fantasma van sentir les sirenes de les ambulàncies i camions de bombers. Alguns veïns han explicat que a l’estació abandonada hi vivien un parell de famílies —deu persones en total, entre les quals hi havia tres nens. Fonts de l’Ajuntament de Barcelona han apuntat a l’acumulació de deixalles i altres materials com a causa del foc. Segons l’Ajuntament de Barcelona, els Bombers han donat el foc per extingit al voltant de dos quarts de vuit del matí i s’ha descartat que el seu origen fos elèctric.

Heus ací el piulet de Bombers de Barcelona:

La tinent batlle de Mobilitat, Janet Sanz, ha explicat que les instal·lacions on s’ha originat el foc que ha acabat omplint de fum els túnels de la xarxa de trens ‘són d’Adif i per tant corresponen al govern de l’estat’. En aquest sentit, Sanz ha dit que aprofitaran la reunió de coordinació de rodalia que hi ha aquesta tarda amb l’estat i la Generalitat per ‘posar la qüestió sobre la taula’ i ‘exigir que cada administració es faci responsable dels seus espais’ per mantenir les instal·lacions i el servei ‘en condicions’. ‘Situacions com aquesta no és el primer cop que les tenim, i exigim que els serveis estiguin a punt per donar un bon servei a la ciutadania’, ha afegit Sanz.

Tanmateix, Sanz ha explicat que l’ajuntament ‘no té constància que hi hagués ningú a l’espai’ on s’ha originat el foc i que tan sols hi havia ‘diferents objectes’ i brossa en el moment de l’incendi a l’altell de l’antiga estació.

Una estació que mai no va funcionar
A la pàgina d’informació subterrània Vinals s’explica que l’estació Bifurcació Vilanova no s’ha arribat a utilitzar mai: ‘Aquesta estació fantasma es troba a prop del pont de Marina, entre l’estació d’Arc de Triomf i el Clot-Aragó. Formava part del projecte del Pla d’Enllaços Ferroviaris de Barcelona, en concret del ramal Vilanova-Sagrera per unir l’estació de Sants (línia de Vilafranca) amb les línies de Granollers i de Manresa.’ Segons Vinals, l’estació ‘havia de substituir l’antiga Estació del Nord, anomenada estació de Vilanova o Vilanova-Nord (Vilanova-Norte)’. La construcció va durar 4 anys i el 1974 es van acabar les obres ‘amb andanes de 318 metres de longitud, quatre vies disposades en dues andanes centrals i una connexió amb l’estació del metro Marina de la línia 1’.

[VilaWeb no és com els altres. Fer un diari compromès i de qualitat té un cost alt i només amb el vostre suport econòmic podrem continuar creixent. Cliqueu aquí.]