L’emprenedoria en el món de les aplicacions mòbils

  • Les aplicacions per mòbil són un món ple de gent amb ganes de buscar-se la vida pel seu compte i alguns, se'n surten.

VilaWeb
Laura Mont i Òria Montardit
12.02.2013 - 13:27

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

Crear una aplicació de mòbil és un procés relativament senzill i barat si ho comparem amb desenvolupar un altre tipus de producte com un videojoc d’ordinador i per això és terreny abonat per emprenedors: joves i no tant joves creatius, amb coneixements d’informàtica i ganes de buscar-se la vida.  Una altra història és que trobin una idea original en un mercat on està tot inventat i que siguin capaços de materialitzar-la… Fer negoci amb les aplicacions és de fet molt difícil -però no impossible- i cal això sí, molta empenta, creativitat i ganes de treballar. Labtrip i BeautiFun Games són dos petits projectes de casa nostra que s’estan fent un forat no tant petit en el món de les aplicacions.

Labtrip

Demis Torres i Jordi Gàmez posaven més hores que un rellotge a la seva feina en una consultora financera i se’ls va acudir que, tant per tant, més valia posar tant d’esforç en un objectiu propi. “No érem amics”, comenta Torres, “però ens vam adonar que teníem una característica en comú: l’emprenedoria”.

Clar l’objectiu, els faltava la idea per desenvolupar una aplicació que tingués espai en aquest mercat tant competitiu. I a través de dues experiències personals es van adonar que per recomanar als seus amics llocs d’una ciutat on havien estat, els calia fer una recerca per papers, mapes, notes, records i guies de viatge. Per què no reunir tota aquesta experiència acumulada de milers i milers de turistes en un sol lloc perquè fos accessible per tothom? Així va néixer Labtrip.

Es tracta d’una aplicació per mòbil gratuïta que permet planificar un viatge al detall, basant-se també en l’experiència i recomanacions d’altres usuaris, i compartir-la perquè serveixi d’inspiració al següent viatger. L’App també permet accedir, pagant, a guies temàtiques per turistes que tenen necessitats o objectius més particulars, com “Madrid con niños”. Fa un any i tres mesos, quan va sorgir Labtrip, era un mercat pràcticament inexplorat, però des de llavors grans corporacions com Tripadivisor o Google s’hi han ficat. Torres assegura que “és un mercat potent, que està en alça”.

No es pot doncs baixar el ritme, perquè fer-ho equival a perdre posicions. Per això, i malgrat que Labtrip ja compta amb més de 37.000 usuaris, l’empresa no deixa mai de presentar millores i novetats als seus clients. La recerca de finançament, que és l’altre gran línia de treball de Labtrip, és el que més es ressenteix del moment econòmic que travessa el país.

“Hi ha més gent que parla d’emprenedoria que gent que emprèn”, es lamenta Torres. Ell i Gámez posen ara més hores que un rellotge per tirar endavant aquest ambiciós projecte, però ho tenen clar. A la pregunta de si continuaran dedicant-se al desenvolupament d’aplicacions Torres contesta, amb posat seriós: “Sí, sens dubte”.

Altres guies temàtiques que trobaràs a Labtrip són:

El Berlín del Tercer Reich

Londres literario

La Venecia de James Bond

Madrid para vegetarianos

Los canales de Amsterdam

BeautiFun Games i Nihilumbra

Els creadors de Beautifun Games en canvi, no han hagut de treballar per altri per adonar-se que el que volien fer era crear alguna cosa pel seu compte. Estudiants del màster en Disseny i creació de videojocs de la UPC, quan van acabar es van decidir a crear la companyia Beautifun Games i es van posar a treballar en el seu reconegut videojoc per mòbil: Nihilumbra.

Escollit com una de les millors “perles amagades” per Apple en la seva selecció de les millors aplicacions del 2012, Nihilumbra és l’aventura de Born, un ésser nascut al buit que amb la teva ajuda descobrirà el món i els colors, que li confereixen poderoses habilitat i amb els que s’enfrontarà al buit que sempre el persegueix.  Segons el soci de Beautifun Games Aniol Alcaraz, l’objectiu era “fer un joc de mòbil que fos diferent del que estàvem acostumats a veure en aquestes plataformes, que tingues història i un aspecte artístic molt cuidat”. Aquesta cura en els detalls ha estat precisament el que ha allargat el procés de creació, de més d’un any. Del resultat final en poden estar però molt orgullosos. Ha estat escollit millor videojoc del 2012 pel programa de Televisió de Catalunya i Catalunya Ràdio Generació Digital i millor joc per mòbil per Gaminig Illustrated, un lloc web de referència en informació sobre videojocs. Opten a més al títol de joc més innovador dels Best App Ever Award, un concurs que es durà a terme durant el Mobile World Congress. Alcaraz ens explica quin és el secret de l’èxit de Nihilumbra: “Nosaltres confiàvem en què si fèiem un joc que ens agradés a nosaltres segur que hi hauria molta gent que també li agradaria i que hi voldria jugar”.

I aquest és el camí que seguirà Beautifun Games en el futur, perquè tal i com indica Alcaraz, un estudi independent com el seu “ha de fer jocs amb personalitat, que surtin d’allò comú per poder fer-se un lloc en aquest mercat tant competitiu”. Per ara, Beautifun Games prepara les versions per ordinador de Nihilumbra… Però també s’acosta la presentació d’un nou joc de mòbil que: “és completament difernt”.


Enllaços
Array

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any