CiU i ERC comencen a preparar la declaració de sobirania del parlament

  • La reunió setmanal pactada en l'acord de governabilitat ha servit també per fixar 'el calendari de treball' · Proposaran vies per reclamar un nou repartiment de l'objectiu del dèficit

VilaWeb
VilaWeb

Redacció

07.01.2013 - 18:20

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

La primera reunió de coordinació parlamentària entre CiU i ERC, que s’ha fet aquesta tarda al Parlament amb la participació dels portaveus, Jordi Turull i Marta Llorens, i Marta Rovira i Lluís Salvadó, s’ha centrat en la possibilitat de flexibilització de l’objectiu de dèficit marcat pel govern espanyol, així com en l’articulació de la transició nacional. Després de poc més d’una hora de reunió, els portaveus l’han donat per finalitzada i han explicat que ha servit principalment com a ‘presa de contacte’ per estructurar com serà a partir d’ara la comissió de coordinació parlamentària.

S’ha acordat que es reuniran cada dilluns a dos quarts de cinc de la tarda, i al costat de Turull, Llorens, Rovira i Salvadó s’hi incorporarà ‘un membre del govern amb visió transversal’. Al llarg d’aquesta setmana es concretarà qui serà la nova incorporació, que ja estarà present en la reunió de dilluns vinent. Així ho recull l’acord de governabilitat entre CiU i ERC, que de fet especifica que les reunions han de ser entre portaveus adjunts dels grups parlamentaris.

Al llarg d’aquesta setmana els dos grups s’intercanviaran papers i noms sobre qui podria integrar les comissions i el Consell Català per a la Transició Nacional. També aquesta setmana es començarà a treballar en propostes sobre la declaració de sobirania, que probablement s’aprovarà en el primer ple ordinari -no hi ha data concreta per a aquesta primera sessió plenària.

Les mateixes fonts han detallat que els quatre portaveus han posat l’accent en prioritzar la constitució de la comissió de pressupostos per als comptes del 2013, precisament en la línia coincident entre nacionalistes i republicans de reclamar una nova xifra de repartiment de l’objectiu del dèficit que marca el govern espanyol. Es plantejaran iniciatives parlamentàries i governamentals per eixamplar el topall del 0,7% a l’1,5%.

Recomanem