Comunicat de la plataforma Salvem la línia Xàtiva-Alcoi

VilaWeb
VilaWeb
Redacció
29.06.2012 - 10:30

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

Davant les informacions aparegudes a la premsa, llençades pel secretari d’Infraestructures i Transports del Ministeri de Foment Rafael Català, qui ha assegurat que en alguns casos ‘amb baixíssima ocupació i alt cost’ potser seria preferible ‘un transport en autobús’. La plataforma Salvem El Tren Xàtiva-Alcoi vol manifestar:

· Estiga presa una decisió o no al respecte, ens sembla gravíssim i intolerable que s’estiga insinuant la possibilitat de suprimir la línia de tren Xàtiva-Alcoi. També lamentable, que després de tants moviments contradictoris del Ministeri –cal recordar que no fa ni tres mesos que arreglaren el baixador de Cocentaina i que ara mateix s’està edificant una nova estació a Albaida- se n’estiga plantejant el tancament.
 
· Des dels anys 80 venim patint constantment els atacs contra la línia. Un continu llançament de globus sonda que no ha fet més que dur la línia a una situació precària en tots els sentits. És per tant, molt sospitós per a la Plataforma, que cadascuna de les accions que es produeixen per part del Ministeri i de la Conselleria respecte a la línia –amb continues contradiccions i estratègies de distracció-  no són més que accions premeditades per tancar la línia definitivament. No és de rebut deixar precaritzar una línia de tren, per després utilitzar l’argument de la seua baixa rendibilitat i així clausurar-la.
 
· Rebutgem de ple les declaracions de Rafael Català, i l’emplacem a aclarir la situació de la línia, tot recordant-li que el propi Ministeri va declarar el 30 de desembre de 2010 aquesta línia com a línia d’interés general i que fa poc més d’un mes inclogueren la seua millora en el paquet d’infraestructures previstes en el Corredor Mediterrani. A més, té signat un conveni amb la Generalitat Valenciana de millora i renovació de la línia que ja s’està executant. També, exigim explicacions de quin criteri ha seguit el senyor Català per manifestar aquest desficaci, tenint en compte que ni econòmicament ni ambientalment parlant, un autobús on caben 50 persones per viatge és millor que un tren que en condicions òptimes en pot dur 200 o més, es tracta de la postura contrària als arguments de la Unió Europea. Amb tot, cal destacar que els estudis realitzats fins al moment han argumentat que, si es reformara la línia, es triplicaria la quantitat d’usuaris actuals fins arribar als 300.000 anuals.
 
· Volem fer una crida a la ciutadania de la Costera, la Vall d’Albaida, el Comtat i l’Alcoià a reivindicar una línia que, si estiguera en perfecte estat de funcionament, seria el principal eix vertebrador de les nostres comarques. La plataforma canalitzarà aquestes reivindicacions mitjançant totes les eines que té al seu abast, sense descartar en cap cas una manifestació a les principals ciutats per on passa la línia. També esperem que els nostres representants públics estiguen a l’alçada de les circumstàncies per defensar units i amb determinació allò que interessa al seu territori i als seus conciutadans.
 
Ja en tenim prou d’atacs en contra de la supervivència de la línia, estem ja farts de sentir retòrica política mentre la línia mor per deixadesa premeditada. No desistirem en la defensa del tren i en l’exigència que es complesquen compromisos adquirits per renovar la línia.

VOLEM OBRES DE MILLORA JA!!! VOLEM UN TREN VIU, DE FUTUR I AMB CONDICIONS!!!

Enllaços
Array

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any