Bombers voluntaris s’incorporen a l’incendi de Rasquera després d’arribar a un acord amb Interior

  • Puig anuncia un nou reglament

VilaWeb
VilaWeb
VilaWeb
VilaWeb
VilaWeb

Redacció

18.05.2012 - 17:58

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

Bombers voluntaris han començat a incorporar-se avui al dispositiu per apagar el foc de Rasquera, després d’arribar a un acord amb el Departament d’Interior. El conflicte obert entre el govern i el Consell de Bombers Voluntaris havia fet que la majoria dels voluntaris no responguessin a la crida per incorporar-se a les tasques per apagar l’incendi de Rasquera.

Ara el conseller Felip Puig ha anunciat que es farà un nou reglament de bombers voluntaris, amb la participació de membres d’aquest col·lectiu. Segons que ha explicat, la conselleria s’ha compromès a la formació de bombers voluntaris i farà una ‘revisió’ de les seves necessitats formatives.

Ha defensat el sistema de gestió de les emergències basat en un model dual de bombers professionals i voluntaris, i ha remarcat que això singularitza Catalunya i que ‘és una mostra més’ del compromís social i solidari del país.   

Les desavinences entre els bombers voluntaris i el Departament d’Interior provenen de la decisió de no obrir els parcs voluntaris durant la campanya d’estiu. Fins ara, els voluntaris feien guàrdies durant els mesos de més calor i comandaven els auxiliars forestals, que sí tenen una relació contractual, tot i que temporal, amb la Generalitat. Amb les retallades, es va decidir tancar els parcs i activar-los només en cas d’incendis. Sense les guàrdies, el còmput d’hores extres serà inferior.

L’incendi de Rasquera, en fase de control

L’incendi de Rasquera (Ribera d’Ebre) va passar a fase de control ahir al vespre, va confirmar el conseller d’Interior, Felip Puig. Després de dos dies els bombers van considerar controlat un incendi que ha cremat més de 3.000 hectàrees. Ahir va ser un dia molt complicat, perquè la boira i la nuvolada feien molt difícil que els hidroavions poguessin envolar-se; per una altra banda, el fet que a horabaixa plovisquegés, que hi hagués molta humitat i que el vent amainés, van ajudar a dominar el foc. Una trentena de dotacions han continuat remullant a la nit el terreny i els veïns desallotjats han pogut dormir ja a casa.

En efecte, el conseller va notificar ahir al vespre que la trentena de veïns desallotjats ja podien tornar a casa i que la carretera entre Rasquera i el Perelló es reobria.

Segons les dades provisionals facilitades pel Cos d’Agents Rurals, el foc ha cremat 3.081,59 hectàrees, dels termes municipals de Rasquera (1.370,57 Ha), del Perelló (1.248,79 Ha), de Tivenys (462,12 Ha) i de Benifallet (0,1 Ha). El foc ha cremat sobretot arbreda, matollar i pastures.

Recomanem