Blocaires a la moda

  • Els bloggers són considerats els nous líders d'opinió del sector

VilaWeb
Núria Díaz i Andrea Gómez
06.03.2012 - 13:04

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

Sandàlies de taló amb mitjons, el retorn del pantaló acampanat o els estampats florals són algunes de les tendències de la nova temporada. Aquestes últimes innovacions no procedeixen de les portades i pàgines de les revistes més reconegudes, sinó dels nous líders del sector: els blocs sobre moda. Un fenomen que ha aterrat amb força a la xarxa i ha aconseguit universalitzar els estilismes urbans. És la moda de carrer 2.0.

Però, què és un fashion blogger? Segons la blocaire Cristina Morales, de La Petite Nymphea, el seu bloc és “un espai personal”. En canvi, alguns professionals del sector, com Inmaculada Urrea, analista de moda i directora del postgrau de Comunicació i Periodisme de Moda del IDEC-UPF, els defineix com “egoblocs” i considera que són “un nou canal on s’autoretraten els joves nascuts en l’era de la imatge i Internet”. Per les agències de comunicació són “prescriptors i líders d’opinió”, tal i com explica Sergi Pedrero, Social Media Estrategist de la agència Globally. D’altra banda, segons Pedrero, per les marques són una plataforma ideal, ja que compten amb “un valor afegit respecte al mitjà convencial, el qual és menys humà i personal i, a més a més, costen menys que una celebritat”.

Origen del fenomen

Si ens remunten en la història, primer van ser les marques ‘low cost’ les que van apropar l’alta costura al armari de qualsevol persona. Aquest fenomen va continuar de la mà de fotògrafs d”street style” que a les desfilades es dedicaven a fotografiar els estils de les assistents anònimes en lloc de les pròpies col·leccions. Un d’aquests primers caçadors de tendències va ser Scott Schuman amb el seu bloc The Sartorialist. Té més de 100.000 visites diàries i és un dels homes més influents en el sector de la moda.

Del carrer a la xarxa

L’estil d’aquests anònims va començar a cridar l’atenció a tots els amants de la moda i Internet va fer la resta. En poc temps, van aflorar a  la xarxa diferents blocs on gent sense un nom en el món de la moda, mostrava els seus conjunts i estil a cop de post. D’aquesta manera, el lector va començar a confiar més en aquestes entrades terrenals que no en les inassolibles col·leccions de revistes com Vogue o Elle. A mesura que la influència de les blocaires va augmentar, les marques s’adonaren que no eren només simples fonts d’informació, sinó que també eren líders d’opinió i que arribaven a un gran número de lectors.

Gisela Closa, Comunnity Manager, considera que els blocs són “el punt de contacte amb el consumidor final i que permeten mostrar el producte en un context d’interès públic aïllat del corporativisme de les pàgines web de les marques”.

Així doncs, les ‘fashion bloggers’ han entrat a la moda per la porta gran i aquest fet espanta als professionals. Franca Sozzani, directora de Vogue Italia, va iniciar el debat a principis de 2011 amb l’article “Bloggers: un fenomen cultural o una epidèmia?”

Enllaços
Array
Array

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any