Portes obertes a la Fundació Tàpies

  • Avui hi ha una cerimònia privada de comiat a Antoni Tàpies i més endavant se li farà un homenatge públic

VilaWeb

Redacció

07.02.2012 - 10:07

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

La cerimònia de comiat a Antoni Tàpies es farà avui a migdia en l’estricta intimitat, per voluntat expressa de la família. La Fundació Antoni Tàpies, en gest de dol, obrirà avui a la tarda i demà perquè la ciutadania s’acomiadi de l’artista entre les seves obres, i posarà a disposició de qui vulgui deixar el seu testimoni un llibre de condol. Més endavant s’anunciarà la data, els continguts i els participants en l’acte d’homenatge públic que tindrà lloc a la seu de la Fundació.

Feia poques setmanes que l’artista Antoni Tàpies havia fet 88 anys (el doble infinit) i se sabia que feia temps que estava delicat de salut. La família va comunicar el traspàs ahir a la tarda a l’ajuntament de Barcelona. Tàpies ha estat referent mundial en l’art contemporani de la segona meitat del segle XX. Els seus inicis venen marcats pel Grup Dau al Set, i la seva aportació essencial a l’art contemporani es desenvolupa a partir dels anys cinquanta quan es converteix en un dels grans exponents de l’informalisme.

La seva obra, que s’exposa arreu del món, s’estudia i es mostra a la Fundació Antoni Tàpies (vídeo), que va crear el mateix artista el 1984 per promoure l’estudi i el coneixement de l’art modern i contemporani.

Recomanem