Notícies
Dilluns 06.02.2012 12:51
Pañella: Encara hi ha classes; als ciutadans de peu els bancs no els donen crèdit, però a Carlos Fabra Bancaixa li’n va atorgar un que vencerà quan tinga 98 anys
El diputat de Compromís diu que “cal tindre present a més la sospita que apunta l’acusació particular, que podria haver-lo utilitzat per a blanquejar diners negres”
El diputat per Castelló de Compromís, Josep Maria Pañella, ha ironitzat assegurant que “encara hi ha classes”, davant la informació “segons la qual l’expresident de la Diputació de Castelló, Carlos Fabra, encara president d’Aerocas i del PP provincial, hauria aconseguit de Bancaixa un crèdit de 691.000 euros, a partir de la hipoteca sobre un pis que aquest senyor té a Madrid, una hipoteca que anys després, justament el 22 de desembre de 2009, en plena crisi econòmica, aquesta entitat li va ampliar en 100.000 euros més, i que només haurà de tornar aquests diners el gener del 2045, quan Carlos Fabra tinga 98 anys”.
Pañella ha declarat que “mentre a Islàndia, per a eixir de la crisi, han tancat a la presó els banquers que havien comés determinats delictes, ací els primem amb sous milionaris, a ells i als polítics als quals han concedit crèdits com aquests, només “por ser vos quien sois”. I el que han aconseguir amb aquests privilegis és tancar l’aixeta del crèdit a les persones que tenien projectes empresarials o emprenedors que haurien fet circular la riquesa i creat nous llocs de treball. I, veient això, et preguntes si no serà cert que no eixirem de la crisi mentre no els tanquem a la presó”
El diputat de Compromís ha afegit que “operacions de favors com aquesta són les que han dut les caixes d’estalvi valencianes a la lamentable situació a què han arribat, absorbides per altres de fora del nostre territori” i ha declarat que “per a agreujar encara més la indignació del ciutadà que s’assabenta de notícies com aquesta, cal escoltar que l’acusació particular del “cas Fabra” ha expressat les seues sospites que aquest crèdit haja pogut servir-li al senyor Carlos Fabra per a blanquejar diners negres, que hauria rebut com a comissions i que blanquejaria pagant les quotes d’aquests crèdits. És aquesta una acusació molt greu, evidentment, a la qual haurà de fer front en el transcurs del judici”.
















