30.01.2012 - 12:58
La portaveu adjunta del BLOC-Compromís a l’Ajuntament de Castelló, Ali Brancal, ha explicat en acabar les comissions informatives, que “des del BLOC-Compromís fa unes setmanes que vam demanar per la quantitat de gent que no havia renovat la targeta del Bici-Cas després que l’equip de govern, i malgrat el que anunciava en campanya, fera pagar pel servei de préstec de bicicletes. Cal recordar que el 16 de gener acabava el termini per renovar la targeta, que ara serà de pagament, i que des de l’equip de govern es va informar que, en passar eixa data, aquelles persones que no manifestaren la voluntat de continuar usant Bici-Cas serien donades de baixa. Doncs bé, avui mateix, des de l’equip de govern s’han negat a facilitar-nos les dades sobre quanta gent havia manifestat la seua voluntat de continuar fent servir el Bici-Cas a data de 16 de gener”
La representant del BLOC-Compromís ha comentat que “la responsable de mobilitat no ha volgut facilitar unes dades de les que disposa, i que ens poden donar una idea de fins a quin punt la decisió de fer de pagament aquest servei afectarà el préstec de bicicles a la nostra ciutat. De fet, aquesta ocultació d’informació ens fa pensar que les dades de baixes seran prou altes, i per això des del PP es neguen a confirmar amb números el que tots intuim: que el servei es resentirà per l’afany recaudatori del PP”.
Finalment, Ali Brancal ha afegit que “cal ser consegüent amb les mesures preses; si el PP té clar que cal fer de pagament el servei de Bici-Cas, ara no pot pretendre ocultar l’efecte que aquesta decisió tindrà en un servei que ha de servir per alleugerir el trànsit de la ciutat i per fomentar la mobilitat sostenible”.