22.01.2012 - 12:42
L’assessoria empresarial alemanya Roland Berger ha anunciat la creació de la primera agència europea de qualificació, que començarà a funcionar aquest 2012, segons han avançat diversos mitjans alemanys. L’empresa ja disposaria de 300 milions d’euros per posar en marxa el projecte. Moody’s, Standard & Poor’s i Fitch són les tres grans agències de qualificació que dominen gairebé la totalitat del sector.
Segons ha revel·lat aquest diumenge al diari alemany Die Welt Markus Krall, soci de Roland Berger, si el projecte reuneix el capital necessari i obté l’aprovació de les autoritats, la nova agència començarà a oferir les seves primeres qualificacions als països a finals d’aquest any. Segons Krall, l’agència funcionaria inicialment com una organització sense ànim de lucre en forma de fundació. Markus Krall ha subratllat que considera una prioritat la creació d’una agència europea després de la pèrdua de credibilitat de les agències de qualificació nord-americanes alhora de valorar la política econòmica dels països europeus.
Així mateix, el soci de Roland Berger ha destacat que l’agència guanyarà credibilitat si es manté independent de poders polítics i econòmics. ‘Estem molt compromesos amb el desenvolupament d’una estructura independent’, ha ressaltat. ‘De fet, la força d’una agència de qualificació rau en la seva independència de la influència política’, ha afegit Krall.