11.01.2012 - 12:29
La majoria absoluta del PP permetrà avui que s’aprovi el decret de mesures urgents del govern espanyol que preveu un augment de l’IRPF i de l’IBI i una retallada de la despesa de 8.900 milions. El ministre d’Hisenda, Cristóbal Montoro defensa en la sessió del congrés (en directe) aquestes mesures, i les justifica per ‘un forat negre’ de 20.000 milions, i ha acusat els socialistes de no haver estat capaços d’explicar la desviació sobre l’objectiu de dèficit. Montoro ha acusat l’anterior govern socialista d’haver falsejat els comptes.
També ha acusat l’executiu socialista de “no haver informat els ciutadans” del desviament malgrat que sabia que es produiria, i ha advertit que la situació econòmica de l’Estat no es reconduirà només amb aquest decret, sinó que caldrà acompanyar les iniciatives de reformes estructurals com el nou marc laboral. Per aquest motiu ha demanat un “compromís” de la cambra contra la crisi que segons ha apuntat passa per donar suport al govern que “té el mandat” dels ciutadans per “prendre decisions i trobar solucions” a la situació actual.
Amb tot, Montoro ha afirmat que l’augment de l’IRPF i de l’IBI és temporal i el govern espanyol ‘rebaixarà la càrrega tributària dels contribuents un cop s’hagi posat en marxa el creixement econòmic’. També ha assegurat que pràcticament la meitat de la recaptació de l’IRPF ‘va a les comunitats autònomes’, fet que, ha dit, ‘demostra la voluntat de finançar’ aquestes administracions, i que l’augment de l’IBI també repercutirà positivament en els comptes dels ajuntaments.