Impala: cinquanta anys a tot gas

  • Fa mig segle es va començar a comercialitzar una de les motos que més s'han identificat amb el nostre país, la Impala de Montesa

VilaWeb
Redacció
28.12.2011 - 06:00

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

Tot va començar fa exactament cinquanta anys. Tres joves van convèncer Pere Permanyer, llavors únic soci de Montesa, perquè provés i publicités el nou prototip de moto de la companyia d’una manera ben especial i agosarada: travessant l’Àfrica de cap a cap, de sud a nord, amb moto. L’experiment va sortir rodó, per sorpresa de no pas pocs, i aquell model de moto, d’aparença austera i de disseny atrevit per l’època, amb nom d’antílop, la Impala, va assolir una gran notorietat i va començar a fabricar-se en sèrie i a comercialitzar-se. En pocs anys (solament es va fabricar fins a final dels anys seixanta) va esdevenir un fenomen social, amb milers d’Impales als carrers de Barcelona, i amb un reconeixement internacional a Montesa, una empresa familiar catalana convertida en experiència pionera i en una referència mundial.

Cinquanta anys després les coses han canviat. Han aparegut tot de marques i models nous, especialment del Japó; Montesa, comprada per Honda, ha perdut tot vincle sentimental amb el nostre país; i la indústria de les dues rodes catalana, tan brillant i efervescent fa uns quants anys, es troba greument amenaçada, com demostra la situació delicada viscuda no fa pas tant per Ossa i Derbi.

Però, malgrat tot, la Impala, i sobretot la passió per la Impala, perviu. És la moto que més clarament s’identifica amb el nostre país i els seus afeccionats la reivindiquen i la fan servir diàriament. Hom calcula que encara n’hi ha unes quatre mil en circulació, la majoria a Barcelona, però també a València. I ara, en ocasió del cinquantè aniversari, el Moto Club Impala, amb seu a Barcelona, ha organitzat uns aplecs especials i tot d’activitats. Per exemple, un petit contingent d’Impales ja és a les muntanyes de Xile per a acompanyar els participants del Dàkar en alguns moments.

En aquest vídeo un dels grans coneixedors de la Impala, Santi Ruiz, i el president del Moto Club Impala, Xavi Arenas, ens en parlen i ens expliquen per què aquesta moto és un vehicle tan especial i tan estimat al nostre país.

Enllaços
Array

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any