La Nit de la Cultura dóna el sus del 50è aniversari de l’Obra Cultural Balear

  • A les vuit del vespre es fa un acte ple d'actuacions i el lliurament dels Premis 31 de Desembre

VilaWeb
VilaWeb

Redacció

17.12.2011 - 06:00

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

L’Auditori de Sa Màniga, a Cala Millor, és la seu de l’edició d’enguany de la Nit de la Cultura, que dóna el sus als actes de celebració del 50è aniversari de l’Obra Cultural Balear. En l’acte, es lliuren els XXV Premis 31 de Desembre, que reconeixen cada any aquelles persones i entitats que han fet feina a favor de la llengua, la cultura i el país.

Enguany els guardonats han estat el Gremi d’Editors de Balears, Catalina Monet Mora, Aires Sollerics, el programa d’IB3 Ràdio ‘El crepuscle encén estels’, Jaume Garau Taberner, el Club Super 3 i Maria Àngela Melis.

La celebració del 50è aniversari s’allargarà en el 2012 i centrarà el discurs del president de l’OCB, Jaume Mateu, que també marcarà el posicionament de l’entitat sobre les retallades en matèria de llengua i cultura.

La celebració tornarà a ser una mostra de la creació cultural feta al llarg de l’any a les Illes i inclourà les actuacions de Glissando, Anna Roig et l’ombre de ton chien, Miquel Àngel Llonovoy, Iguana Teatre, i Karrikan.

Un dels moments destacats serà l’actuació de Maria del Mar Bonet, acompanyada al piano per Dani Espasa. Maria del Mar Bonet cantarà poemes propis i d’autors mallorquins, a qui ha dedicat el seu darrer espectacle -Anselm Turmeda, Miquel Àngel Riera, Gabriel Janer Manila, Joan Alcover, Rosselló Porcel, Llompart.

Una altra aportació destacada a la Nit de la Cultura seran els Blauets de Lluc, que estaran acompanyats al piano per Andreu Riera. L’Escolania del Santuari de Lluc -els Blauets-, sota la direcció de Ricard Terrades, cantarà una mostra dels temes continguts en el disc ’20 cançons tradicionals’.

L’espectacle serà presentat conjuntament per Elisabet Carnicer i per Joan Carles Palos, i retransmès en diferit a través del Canal 33 i de TV3cat.

Recomanem