Ús de cookies

Aquest web utilitza 'galetes' per millorar l'experiència de navegació. Si continueu navegant entenem que les accepteu. Més informació


Notícies

Dissabte  17.09.2011  21:52

Èxit de la piulada massiva pel #twitterencatala

L'etiqueta ha esdevingut 'Trending Topic' · Tim O'Reilly, inventor del concepte 2.0 s'afegeix la iniciativa · El Barça, els Amics de les Arts, Òmnium, Montserrat Tura i Ernest Benach, entre els més puntuals

Men?ame
 

La piuladissa pel Twitter en català ha tingut l'èxit esperat i durant força estona l'etiqueta #twitterencatala ha estat 'Trending Topic' i s'ha situat entre les més utilitzades. A nivell mundial, pocs minuts després de les 20.00 (hora en què s'havia convocat la piulada massiva) l'etiqueta ha ha tingut un ús del 0,4% a tot el món. Diverses personalitats i institucions s'han afegit a la inciativa, entre les quals Tim O'Reilly (@timoreilly), pioner d'internet i inventor de la web 2.0. 

Els més puntuals han estat, entre d'altres, el Barça (@FCBarcelona_cat), Ernest Benach (@ebenach), Òmnium Cultural (@omnium), Els Amics de les Arts (@amicsdelesarts), Jordi Basté (@jordibaste), Txe Arana (@txearana), Toni Soler (@soler_toni), Jordi Èvole (@jordievole), Quim Masferrer (@QuimMasferrer), Anna Simó (@annasimo), Montserrat Tura (@montserrat_tura) i Gabriel Bibiloni (@bibiloni).

Ha estat la reacció a la presentació dijous passat de la traducció a cinc noves llengües de la xarxa. Tanmateix, res no se sap encara de la traducció al català, tot i la gran campanya que hi ha a la xarxa social des de fa temps i el compromís adquirit pel director general de l'empresa, Dick Costolo.

En el darrer any, prop de sis mil usuaris ja s'han sumat a la petició, llançada pel periodista Albert Cuesta, que demana que en cas que Twitter no tradueixi el servei al català, deixi via lliure perquè ho facin els usuaris, com ja va passar amb Facebook. El mateix Cuesta va rebre una piulada pública del director de Twitter declarant que la coneguda xarxa de missatges breus també es traduiria al català. De moment, però, res. Per això la campanya a Twitter i l'etiqueta #twitterencatala continuen vives i s'han disparat aquest cap de setmana.