La CUP descarta fer coalició amb ERC a Barcelona

  • Les dues formacions independentistes s'han reunit aquesta tarda · La CUP justifica el desacord per la discordança de models de ciutat i societat

VilaWeb

Redacció

13.01.2011 - 21:15

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

La Candidatura d’Unitat Popular (CUP) de Barcelona ha descartat la coalició independentista que promou el candidat d’ERC, Jordi Portabella, per a les eleccions municipals vinents. La portaveu de la CUP, Laia Alsina, ha confirmat a VilaWeb que les dues formacions no han arribat a un acord en la reunió que han celebrat aquesta tarda amb representants d’ERC. El model de ciutat i societat i alguns projectes emblemàtics de Barcelona, com l’ordenança de civisme o els pressupostos municipals, són els esculls que impossibiliten l’entesa, segons la formació de l’esquerra independentista.

Alsina explica que celebren haver pogut parlar cordialment amb ERC, però que no estan disposats a renunciar al model social que, en unes eleccions municipals, és transcendental. La CUP no tanca la porta a l’entesa amb altres formacions, però prioritzen fer xarxa i teixir complicitats amb entitats, col·lectius i plataformes de la ciutat, conscients que ‘aconseguir entrar a l’ajuntament és difícil i cal paciència i treball de base’. De la possibilitat d’entendre’s amb Solidaritat, Alsina diu que no han rebut cap proposta concreta d’aquesta formació, tan sols la voluntat de parlar.

Ronda de contactes de Jordi Portabella per a un tercer espai sobiranista

Aquesta reunió s’emmarca en la ronda de trobades que fa Jordi Portabella per configurar un tercer espai sobiranista a la capital catalana. Portabella va anunciar que es reuniria amb entitats, plataformes i partits per mirar d’establir una alternativa independentista als models de ciutat que proposen PSC i CiU. La proposta de Portabella va dirigida a Solidaritat, Reagrupament i la CUP, entre d’altres formacions o plataformes ciutadanes, així com a socialistes descontents amb el rumb del PSC o independents.

Portabella proposa que el cap de llista de la candidatura s’elegeixi mitjançant unes eleccions primàries obertes a la ciutadania. Aquestes primàries es farien un cop cada formació hagi designat, amb els respectius procediments interns, els seus candidats. I en aquest sentit Portabella mateix prendria part d’unes primàries dins d’Esquerra per a ser ratificat candidat per part del seu partit, tal com va suggerir el president de la federació de Barcelona, Oriol Amorós, la setmana passada.

El sistema de primàries obertes que proposa no és ben vist per Solidaritat, que vol restringir-les als adherits a cada formació i que es voti la llista sencera, i no només el cap. A més, el partit de Joan Laporta ha dit que no acceptarà que la persona que encapçali la candidatura ‘s’identifiqui amb els tripartits’ que hi ha hagut al consistori, de manera que demanen a Portabella que no encapçali la possible candidatura.

Recomanem