Notícies

Dissabte  14.08.2010  06:00

Les Corts tramitaran al setembre les iniciatives de Compromís emparades ara pel TC

El Constitucional ha condemnat les Corts per vetar l'any passat preguntes sobre el cas Gürtel

 

La mesa de les Corts Valencianes admetrà a tràmit al setembre, durant la primera reunió del nou període de sessions, les iniciatives de Compromís que l'any passat foren refusades i que ara han estat emparades pel Tribunal Constitucional espanyol. El tribunal considera que van ser inadmeses sense justificació i és per això que ha condemnat (resolució) la mesa de les Corts per vulnerar els drets fonamentals dels diputats de Compromís en vetar desenes d'iniciatives, moltes d'elles relacionades amb el cas Gürtel.

És per aquesta condemna del TC que ahir el síndic de Compromís, Enric Morera, va demanar la dimissió de la presidenta de la cambra, Milagrosa Martínez, i dels membres del PP a la mesa per haver negat informació sobre el cas Gürtel. 'Demanem la dimissió dels membres del PP de la mesa, perquè han vulnerat la constitució i els drets fonamentals de compromís i del poble valencià. Volem que assumeixin la responsabilitat que tenen, especialment Milagrosa Martínez. Això és un nou cop per al PP, que vol amagar informació a l'oposició', va declarar Morera a VilaWeb.

El veto de la mesa a les preguntes de Compromís va passar el 9 de març de l'any passat, un mes després que la policia entrés a la seu d'Orange Market i de la detenció del seu responsable, Álvaro Pérex, 'El Bigotes'. Aquell dia el portaveu, Enric Morera, demanava a cada conselleria informació sobre una vintena de contractes amb empreses, entre les quals les vinculades amb el cas Gürtel. Segons el tribunal, també hi va haver veto el 31 de març, quan Morera va preguntar el conseller d'Economia, Gerardo Camps, sobre el pagament de factures a aquelles mateixes empreses.

El tribunal considera que hi va haver una vulneració dels drets dels diputats a rebre informació, tenint en compte que no hi havia pas cap explicació adequada a la negativa.

Ara el govern de Camps té l'obligació de respondre per escrit sobre les adjudicacions a aquestes empreses.