Rajoy i els zaplanistes planten Camps en l’homenatge que li fa el PP valencià

  • El president del PP diu que no pot ser cada dia a tot arreu · El president de la Diputació d'Alacant, José Joaquín Ripoll, tampoc no hi va

VilaWeb
VilaWeb
VilaWeb

Redacció

22.05.2010 - 13:20

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

El PP valencià celebra avui al Palau de Congressos els tres anys de mandat amb un homenatge que ha esdevingut un nova mostra de suport al president Francisco Camps en el moment més difícil del seu mandat. Però cap dirigent del PP espanyol no hi ha anat, ni tan sols el president del partit, Mariano Rajoy, que ha anat a l’Aplec del Caragol, a Lleida, on ha dit que no podia ser sempre a tot arreu. El president de la Diputació d’Alacant, José Joaquín Ripoll, tampoc no hi ha anat.

Tampoc els zaplanistes no han donat suport a Camps avui. Cal recordar que aquests ja van expressar la seva disconformitat amb la reacció de Camps i van evitar d’assistir als actes de suport que hi ha hagut aquests dies, causant una fractura al si del PP valencià.

Aquestes absències es poden veure com una mostra de distanciament, després de la decisió del Suprem de desestimar l’arxivament de la branca de la trama Gürtel per la qual Camps es troba imputat. A més, el líder del PP canari, Manuel Soria, va inisinuar ahir que Camps hauria de prendre una decisió sobre el seu futur. ‘El partit està per sobre de qualsevol dels seus dirigents’, va dir, i va afegir: ‘Camps ha de prendre una decisió en aquesta clau’.

Amb tot, Camps, que ha tingut el recolzament de dos mil militants i càrrecs del PP valencià, ha volgut fer veure que tenia tot el suport de la direcció espanyola del PP, i ha dit que havia parlat per telèfon amb Rajoy, mentre aquest era camí de Lleida ‘per preparar les eleccions catalanes’.

El PSPV acusa Camps de ‘nepotisme’

El PSPV va acusar ahir el president Francisco Camps de ‘nepotisme’, argüint que Camps va nomenar director general de Pressupostos i després sub-secretari d’Economia a José Miguel Escrig Navarro, que és qui va vendre a la muller de Camps la meitat de la farmàcia que posseeix a la plaça de l’ajuntament de València. Els socialistes han afegit que Camps també va nomenar conseller delegat de l’empresa pública d’educació CIEGSA al marit de l’actual sòcia de la seva dona.

‘No hi ha negoci tant xicotet que tinga més alts càrrecs a l’Administració de la Generalitat»’, va dir ahir la diputada socialista Ana Noguera , referint-se a la farmàcia.

Recentment Camps va referir-se al negoci de la seua muller, el dia que el Suprem va ordenar el TSJ valencià que reactivara la investigació sobre l’assumpte dels vestits del cas Gürtel. ‘Per si hi ha cap dubte, he de dir-los que la meua muller és farmacèutica i que té el 50% d’una oficina de farmàcia, no del local, una meitat que ha comprat amb la venda d’una farmàcia que tenia des de fa 15 o 20 anys’, va dir.

Recomanem