Notícies
Dilluns 05.04.2010 06:00
Comença el termini per demanar l'esborrany de la declaració de la renda
Des d'avui, i fins al 23 de juny, ja es pot demanar l'esborrany de la declaració de la renda sobre l'exercici del 2009. La petició pot fer-se a qualsevol seu de l'Agència Tributària espanyola, per telèfon (901 200 345) o a través de la web. I la confirmació o subscripció de l'esborrany podrà fer-se del 5 d'abril al 30 de juny, sigui quin sigui el resultat.
El govern espanyol va eliminar l'u de gener la deducció de 400 euros en l'IRPF, de manera que aquest impost augmentarà excepte per als contribuents amb una renda inferior als 15.645 euros bruts anuals.
També cal esmentar la coneguda 'llei Beckham', que regula el règim fiscal especial per a estrangers no residents, i pensat especialment per als esportistes d'elit que treballen a l'estat. Amb la nova reforma del govern, aquells estrangers no residents que disposin de rendes superiors als 600.000 euros anuals tributaran a partir d'ara al 43%, mentre que la resta ho continuarà fent al 24%.
No tothom pot demanar l'esborrany. Ho poden fer aquells contribuents que només tinguin rendiments del treball; rendiments del capital mobiliari subjectes a retenció o ingrés a compte; imputació de rendes immobiliàries; guanys patrimonials sotmesos a retenció o ingrés a compte; i subvencions per a l'adquisició de l'habitatge habitual.
















