Notícies
Dijous 24.09.2009 17:01
Es presenta a la Safor la campanya "Televisió sense fronteres"
Més de 20 associacions i els ajuntament de Gandia i Simat ja s'ha adherit
Es presenta al Casal Jaume I la campanya impulsada per ACPV "Televisió sense fronteres" que pretén recollir 500.000 signatures per a presentar una llei audiovisual al Congrés espanyol. L'objectiu de la campanya és poder vore TV3 al País Valencià. Associacions, partits polítics i sindicats hi donen suport.
L'objectiu d'aquesta presentació ha estat explicar la Iniciativa de llei proposada a les Corts espanyoles, per a que les emissions de TV3 es puguin rebre al País Valencià.
La iniciativa ja compta també amb el recolzament d'alguns Ajuntaments del País Valencià com Gandia, Simat de la Valldigna, Elx, Xixona, Onda i Callosa d’en Sarrià.
Els responsables d'Acció Cultural del País Valencià (entitat impulsora de la iniciativa) han destacat:
1.- Que el projecte de llei que es presenta no només pretén resoldre l'intent de tancament de TV3 al País Valencià, sinó que també vol aconseguir el reconeixement dels espais de comunicació català, basc i gallec.
Amb l'aprovació del projecte de llei s'aconseguiria un gran repte, ja que seria la primera llei que reconeixeria la unitat de la llengua. L'actual Estatut d'autonomia no reconeix el nom de la llengua catalana, malgrat que són moltes les sentències que s'han dictaminat a favor de la unitat. Per tant, amb l'aprovació de la llei s'aconseguiria el ple reconeixement legal del català com a llengua d'estat i implicaria el primer pas per aconseguir el seu reconeixement a Europa.
2.- La important base legal amb que compta el projecte, tal com es detalla en el preàmbul del projecte de llei. El projecte de llei proposa desenvolupar la Carta Europea de les Llengües Regionals o Minoritàries, que fou aprovada l'any 1992 pel govern de Felipe González i ratificada per unanimitat durant el govern d'Aznar.
3.- L'ample suport recollit per part dels àmbits sindical, polític i associatiu, com expressa la presència dels assistents a la roda de premsa. Aquest suport no es limita a una simple adhesió formal, sinó que cada organització ha fet seua la campanya i s'ha compromés a impulsar la recollida de signatures dins del seu àmbit d'influència.
La campanya es concreta en la recollida d'un mínim de 500.000 signatures en el conjunt de l'Estat espanyol durant un període que arriba fins el 24 de març de 2010, i que ha començat ara mateix.
En estos moments la ILP "Televisió sense fronteres" ja compta amb l'adhesió de més de 20 associacions de la Safor.

















