La ministra de Foment diu que és inevitable que hi hagi problemes a Rodalia amb les obres del TGV

  • Álvarez ha negat que l'aeroport del Prat funcionés malament

VilaWeb
Redacció
07.08.2007 - 12:43

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

La ministra espanyola de Foment, Magdalena Álvarez, ha felicitat el director de Rodalia Renfe, Miguel Ángel Remacha, per la seva feina, i ha dit que era inevitable que hi hagués problemes amb la circulació de trens a causa de les obres del TGV. ‘Hauria estat encara pitjor suspendre’n la circulació’, ha dit Álvarez, que ha dit que entenia la frustració dels ciutadans que han de patir-ne les conseqüències. Quant a l’aeroport del Prat, ha negat que funcionés malament.La ministra ha visitat avui les obres del TGV a l’estació de Sants i l’aeroport del Prat. Álvarez ha atribuït els últims problemes que hi ha hagut a l’aeroport a les empreses que hi operen, i ha dit que han obert un expedient sancionador a l’empresa que gestiona els equipatges per manca de personal. La ministra

compareixerà al Congrés dels Diputats el proper dia 14 per donar comptes dels incidents a la rodalia de Renfe.

Renfe no garanteix la normalitat de Rodalia fins que s’acabin les obres del TGV

Quatre dies després de l’avaria d’un tren entre les estacions de Sants i Bellvitge, que va deixar atrapats durant dues hores els passatgers, els responsables de Renfe i d’Adif han vingut a Barcelona per informar de les obres del TGV i del funcionament del servei. Una vegada més han demanat disculpes i comprensió als usuaris que han patit incidències. I han admès que no poden garantir la plena normalitat fins que s’acabin les obres del TGV, el desembre vinent.

El director de la xarxa de rodalia, Javier Pérez Sanz, ha negat que aquest hagi estat un any d’incidències reiterades a Renfe i ha dit que els problemes s’han d’emmarcar en la quotidianitat i, sobretot, per les obres del TGV. Sanz també ha negat falta de previsió i ha dit que sempre s’ha treballat per intentar que no hi hagi incidències.

La culpa, el TGV

Tant Sanz com el director d’Adif, Manuel Benegas, han justificat els problemes per les obres del TGV entre Tarragona i Barcelona, sobretot les que es fan en l’últim tram de dotze quilòmetres i les de l’estació de Sants. Un i altre han explicat que les obres de l’alta velocitat afecten l’estructura de vies de Sants, sis de les quals estan sense servei (de la 3 a la 8). Dues d’aquestes (la 7 i la 8), s’espera que tornin a funcionar a partir del 15 de setembre i és per això que el director d’Adif ha dit que confia que, aquella data, el servei millori substancialment.

Ara, el director de la rodalia ha subratllat que la plena normalitat no es podrà garantir fins que s’enllesteixin del tot les obres del TGV, és a dir, el 21 de desembre, la data fixada pel president del govern espanyol perquè l’alta velocitat arribi a Barcelona.

Excuses pel caos de divendres

Sobre el col·lapse de divendres passat, Sanz ha dit que, malauradament, tots els factors van jugar en contra, perquè el tren en qüestió es va avariar en un via de sentit únic i el transbord de passatgers va ser impossible. Per la seva banda, el director d’Adif ha dit que es va seguir en tot moment el protocol d’actuació previst en casos d’avaries i que el principal objectiu va ser garantir la seguretat dels passatgers. En cap moment, els responsables de Renfe i d’Adif han fet autocrítica pel retard en l’evacuació dels viatgers. Recordem que els bombers van arribar a l’estació a un quart de vuit de la tarda però Renfe no va donar l’ordre d’evacuació fins a les nou del vespre.

(Foto: Magdalena Álvarez, en la compareixença que ha fet davant els mitjans.)

Enllaços
Webs de Renfe i Adif.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any