Trias anuncia un pacte amb el PDECat que presentarà la setmana vinent

  • Diu que no revertirà cap superilla, per més que cregui que el model s'ha aplicat malament

VilaWeb
Europa Press
08.04.2023 - 12:08
Actualització: 08.04.2023 - 12:43

El candidat de Junts a la batllia de Barcelona, Xavier Trias, ha anunciat que ha tancat un acord amb el PDECat per tenir el seu suport a la candidatura i ha dit que el presentaria la setmana vinent, quan hagués passat la Setmana Santa. En una entrevista a Europa Press, explica que hi ha acord en tots els punts en qüestió, però que la llista electoral en resta al marge. Reivindica la seva potestat per escollir-ne tots els integrants, sense primàries, i ja va anunciar que tindria Neus Munté de número dos, Jordi Martí de tercer i Victòria Alsina, de quarta. També va dir que en formarien part Damià Calvet i Ramon Tremosa.

A l’entrevista també parla de possibles pactes postelectorals i diu que si les guanyen Ernest Maragall (ERC) o Jaume Collboni (PSC) els farà batlles, però demana que aquesta relació també s’apliqui en el sentit invers i, arribat el moment, el facin batlle a ell. Sí que s’oposa obertament, en canvi, a fer batllessa Ada Colau (BComú). Si finalment no guanya i ha d’investir un altre candidat, diu que deixarà l’acta de regidor: “Em presento per ser alcalde. Tinc setanta-sis anys i no té cap sentit que em quedi aquí un munt d’anys aguantant una cadira per ser regidor. Me n’aniré a casa a jubilar-me.”

Trias diu que, si bé està molt content que la gent recordi favorablement la seva etapa com a batlle, actualment caldria fer coses diferents. Explica que vol fer una reforma de la Gran Via i transformar-la de manera semblant a l’avinguda de la Diagonal: portar les voreres fins a la primera fila d’arbres i fer circular els cotxes pels passatges centrals, ara de vianants, i que, segons la seva opinió, no s’utilitzen. Creu que d’aquesta manera es pot habilitar més espai de voreres i resoldre el fet que hi hagi, segons que diu, poc comerç.

D’una altra banda, diu que no revertirà cap superilla, per més que cregui que el model s’ha aplicat malament. Diu que per a millorar-lo cal acordar l’urbanisme en un pacte de mobilitat per evitar que la ciutat es col·lapsi i reduir-ne la pol·lució.

També diu que caldrà que les diferents forces polítiques col·laborin per revertir la manca d’habitatge assequible, que creu que s’ha de resoldre amb construcció, compra i rehabilitació d’habitatges en males condicions.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any