Trànsit sospesa de reduir el límit de velocitat en deu trams de la AP-7

  • El director del Servei Català de Trànsit diu que està preocupat per l'alta sinistralitat de la via · La mesura afectaria una setantena de quilòmetres

VilaWeb
ACN
09.08.2022 - 10:16
Actualització: 09.08.2022 - 13:36

El director del Servei Català de Trànsit (SCT), Ramón Lamiel, ha defensat que uns quants trams de la AP-7 limitin la velocitat als 100 quilòmetres per hora, si és necessari. “La AP-7 ens ocupa i ens preocupa“, ha dit en una entrevista a Catalunya Ràdio. El SCT reitera que caldria una reducció a la via de 120 a 110 quilòmetres per combatre l’augment d’accidents, una proposta que la DGT ha descartat. Per això, segons que ha explicat, presentaran al titular de la via una proposta de reduccions notables en deu trams de l’AP-7, d’un total de setanta quilòmetres. D’una altra banda, Lamiel ha apuntat que les velocitats màximes es podrien fixar per sota dels 100 quilòmetres per hora quan hi hagi congestions importants i es disposi d’un sistema de gestió intel·ligent de la xarxa.

“La AP-7 i el sistema viari no són iguals que quan hi havia peatges: cal controlar la velocitat d’una manera diferent”, ha reivindicat el director del SCT. De moment, ja han optat per posar sistemes predictius i de control en cent quilòmetres i es començarà a fer a la C-58 enguany. Tanmateix, Lamiel insisteix que cal que l’estat espanyol limiti la velocitat en les vies amb més accidents.

Els trams concretament són:

  • Medinyà – Sarrià de Ter (kms 52-57)
  • Salt – Fornells de la Selva (kms 63-67)
  • Hostalric – la Batllòria (kms 99-103)
  • Mollet – Sant Cugat (kms 142-156)
  • Sant Cugat – Martorell (kms 159-169)
  • Castellví de la Marca – Banyeres del Penedès (kms 204-208)
  • Roda de Berà – La Pobla de Montornès (kms 223-228)
  • La Móra – Constantí (kms 238-247)
  • Calafat – l’Ametlla de Mar (kms 288-299)
  • L’Ampolla – Camarles (kms 308-313)

En relació amb les víctimes mortals –103 enguany– per accidents de trànsit a la xarxa viària interurbana de Catalunya, Lamiel ha indicat que la causa més concurrent és la distracció, principalment per l’ús del mòbil. Com a exemple, ha citat un control dels Mossos a la AP-7 en què en 88 albiraments de 100 es va detectar que el conductor manipulava el mòbil. Per això, ha dit que a partir del setembre engegarien dues càmeres que detecten si es fa servir el mòbil mentre es condueix.

Ara, tot i la distracció com a causa principal, també ha destacat que segons dades de l’Institut de Medicina Legal, un 40% de les víctimes mortals ha consumit alcohol, drogues o psicofàrmacs.

Camió accidentat a Fogars de la Selva

Sobre el camió accidentat que va acabar travessat a la AP-7 a Fogars de la Selva i va tallar els tres carrils de la via durant hores, Lamiel ha defensat que l’actuació per retirar-lo va estar bastant ben coordinada. Ha argumentat que, en primer lloc, calia fer l’aixecament del cadàver i actuar sobre la persona –el conductor mort– i ha relatat que la retirada del camió va comportar un seguit d’operacions complicades: “El SCT i el titular de la via, el ministeri, vam actuar amb la màxima celeritat possible.”

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any