Renfe indemnitzarà els clients per retards dels trens per qualsevol circumstància

  • Renfe ha ampliat el seu compromís voluntari de puntualitat a totes les circumstàncies que endarrereixin l'arribada dels trens, incloses les originades per causes de força major

VilaWeb
Redacció
19.07.2016 - 15:29
Actualització: 19.07.2016 - 16:32

MADRID, 19 (EUROPA PRESS)

Renfe ha ampliat el seu compromís voluntari de puntualitat a totes les circumstàncies que endarrereixin l’arribada dels trens, incloses les originades per causes de força major.

Així, indemnitzarà els clients quan es produeixi un retard en el tren fins i tot si es deu a situacions climatològiques adverses, incendis, interrupció del servei per ordre judicial, governativa o policial i limitacions establertes pel gestor de la infraestructura.

A més, la companyia ha simplificat els temps de referència dels seus compromisos de puntualitat i ha afegit altres opcions de bonificació en cas de retard.

Així, es redueixen a quatre els temps de referència, que seran 15, 30, 60 i 90 minuts, i a dues les xifres de reintegrament, que seran del 50% i del 100%.

Així, els retards de més de 15 minuts en trens AVE implicaran el 50% de bonificació sobre el preu del bitllet i els de més de 30 minuts, el 100%.

En el cas dels trens Alvia, AV City i Euromed, els retards de més de 30 minuts implicaran la devolució del 50% del bitllet i els de més de 60 minuts, del 100%.

Finalment, els retards de més de 60 minuts en trens Altaria, Intercity, Talgo i Trenhotel tindran la bonificació del 50% sobre el preu del bitllet i els de més de 90 minuts, de la totalitat del pagat.

Aquest nou compromís de puntualitat s’estén a tots els bitllets, llevat dels promocionals (com ‘taula’ i ‘promo’), en què la devolució del 50% de l’import correspondrà a retards superiors a 60 minuts i la del 100%, a demores superiors a 90 minuts.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any