Llibres Sant Jordi 2023: vint novel·les per a regalar

  • L'any dels grans desafiaments dels sèniors consolidats, de novel·les climàtiques i epidèmiques i de debuts singulars

VilaWeb
Sebastià Bennasar
21.04.2023 - 20:30
Actualització: 21.04.2023 - 20:35

Aquest Sant Jordi arriba carregat de bones propostes literàries. I, és clar, més enllà del Sant Jordi per Sant Jordi –en aquest cas, el llibre de Gemma Ruiz, Les nostres mares (Proa)–, hem triat vint llibres de ficció més que pensem que es destaquen especialment. No podem passar per alt l’altre gran premi de l’any, el Josep Pla, que va guanyar Gemma Ventura amb La llei de l’hivern, publicat per Destino. El nostre criteri ha estat optar per obres escrites originalment en català publicades del setembre endavant i especialment les del 2023. La tendència és marcada per la forta presència d’autors molt consolidats que aporten obres de molta qualitat a la collita d’enguany, a més de l’afermament de quatre autores imprescindibles de les nostres lletres. Que vagi de gust.

Sèniors que s’encaren a desafiaments importants:

Memòries de mi mateix. Ferran Torrent. Columna.

 

Ferran Torrent torna amb una altra novel·la del cicle que té com a protagonista el periodista Marc Sendra i que li serveix per a reconstruir la memòria del País Valencià dels darrers seixanta anys en moments diversos. A Memòries de mi mateix, mitjançant la història dels orígens del Mític Regino, un personatge irremeiablement mediatitzat pel context històric, ens endinsem en una trama internacional sobre la falsificació d’art clàssic i contemporani, que arriba fins al 2019. Sendra intenta reconstruir un trencaclosques on també conflueixen l’espoliació nazi i la lluita antifranquista. “A mesura que cauen les màscares, el relat que n’emergeix és tan original com una bona falsificació, tan autèntic com la veritat que s’amaga darrere de l’ordre establert”, explica la sinopsi editorial. Una altra història amb tots els elements marca de la casa de Torrent: humor, crítica social, memòria històrica i uns personatges delirants.

PVP: 21,90 euros.

Bootes. Miquel de Palol. Navona.

Miquel de Palol és un autor que no deixa mai ningú indiferent. Referència indispensable de la literatura catalana d’aquests darrers quaranta anys, ens té acostumats a sorpreses monumentals, però cap com Bootes, una al·legoria sobre el destí de la humanitat i una metàfora despietada sobre la crueltat del poder i les injustícies de la nostra societat. “Aquesta és l’esperada novel·la que clausura la publicació dels Exercicis sobre el punt de vista, el cicle narratiu més important de l’obra de Miquel de Palol. Una novel·la que excel·leix pel seu joc amb la forma, la veu narrativa i el llenguatge, que trenca amb els convencionalismes del gènere per exposar els convencionalismes de la societat. Una escriptura irònica i intel·ligent que recull el millor de l’estil de Miquel de Palol”, segons els editors.

PVP: 49,00 euros.

1969. Eduard Màrquez. L’Altra.

Eduard Màrquez és un dels escriptors més intransigents i incorruptibles del nostre ecosistema literari. Té un nivell d’autoexigència elevat que després es plasma en els seus llibres, com més va més intensos. Ara arriba 1969, publicat per l’Altra, després d’onze anys de silenci. Joan Josep Isern diu: “És una novel·la que ja avanço que, a parer meu, fa honor als atributs de singularitat de l’any a què fa referència i que, amb el rigor analític d’un documentari, descriu l’evolució cronològica d’aquells dotze mesos a partir d’una amplíssima mostra de texts oficials –informes de la policia, del govern civil o de capitania–, de texts de les organitzacions que es movien en la clandestinitat, de manuals per a la formació de policies i de la resistència, d’exhortacions episcopals i d’homilies, d’articles de premsa, cartes anònimes de denúncia a les autoritats o declaracions fetes de viva veu per protagonistes d’aquells fets.” Una vegada més, un desafiament majúscul per a Màrquez, que en surt victoriós.

L’escriptor Eduard Márquez.

PVP: 23,90 euros.

 

La llarga migdiada de Déu. Pep Coll. Proa.

Pep Coll s’ha convertit en un exemple clar de narrador glocal. Les seves històries, arrelades principalment al Pirineu, són tan universals que atreuen els lectors de tot el domini lingüístic i de més enllà. Ara torna amb un altre llibre extens, ambientat en la Segona Guerra Mundial. L’editorial ens diu: “Samuel Silverstein, un transportista d’origen jueu, es troba atrapat dins de l’èxode de fugitius que les tropes nazis empenyen cap al Midi. De resultes d’un bombardeig de la Luftwaffe, Silverstein ho perd tot i comença una nova vida com a agent d’una organització clandestina  que treballa per salvar infants jueus, amagant-los a les zones rurals. La feina de venedor ambulant li facilita els moviments pels pobles i masies de les valls de l’Arieja. Aviat hi descobrirà un monestir en ruïnes on sobreviuen desenes d’infants i d’adolescents, sota l’amenaça constant dels gendarmes a les ordres del govern de Vichy. Els Pirineus acaben presentant-se com l’única opció d’escapada. Mentre la barbàrie arrasa Europa, els jueus esperen que Jahvè es desperti d’una vegada. Pep Coll teixeix amb traça, vigor i emoció una novel·la que, malauradament, ens toca ben de prop.” Una història que et manté amb l’ai al cor.

PVP: 20,90 euros.

Marí. Maria Mercè Roca. La Magrana.

Després d’anys de silenci, en què la política la va apartar de la literatura, ja fa temps que Maria Mercè Roca ha tornat a la literatura i hem recuperat aquella escriptora que va impressionar a final dels vuitanta i durant els noranta, com una de les veus més importants del nostre panorama literari. Ara s’enfronta a la malaltia mental amb Marí. Així ho expliquen els editors: “‘Espero la Marí, que és meva. Em preparo. Per a l’amor, per a l’embat. Però encara no es el temps. La meva paciència és infinita, perquè anticipo el joc i sento el plaer que ha de venir’, es diu la veu que habita el cervell de la Marí des del seu naixement. En la seva nova novel·la, Maria Mercè Roca explora amb valentia i amb una extraordinària sensibilitat la difícil coexistència de la protagonista, una Marí a qui veurem créixer al llarg dels anys, amb aquesta veu seductora i alhora sinistra, decidida a fer-se obeir i estimar. Una historia dolorosa i molt emocionant, escrita amb el talent extraordinari d’una de les grans autores catalanes.”

PVP: 19,90 euros.

Seré el teu mirall. Lluís Anton Baulenas. Comanegra. Premi Santa Eulàlia de novel·la de Barcelona.

Lluís Anton Baulenas és un dels escriptors professionals més consolidats i de llarga trajectòria del país, amb una obra avalada per guardons com el Ramon Llull, el Sant Jordi, el Documenta i el Prudenci Bertrana. Aquests darrers anys ha tornat a ser creador d’espectacles teatrals literaris. Ara torna amb la novel·la que ha guanyat el primer premi de novel·la de Barcelona i l’ambienta en el 2003. “En Jaume Pedrol és un professor de literatura retirat abans d’hora i de mala manera. Després de perdre un amic i una orella amb pocs dies de marge, ho deixa tot i acaba treballant en un bar de mala mort del Raval. Allà, per atzar, li salva la pell a un personatge tèrbol que està ficat en una teranyina de negocis corruptes. Com a ‘agraïment’, aquest home li ofereix una feina en una immobiliària fantasma que es dedica a blanquejar diners de grans fortunes. En Jaume accepta l’oferta, i allà topa amb en Vallès, un arquitecte milionari obsedit a comprar una colla de remuntes aberrants que afecten edificis històrics de la ciutat. Vol enderrocar-les, esborrar-les del mapa, i en Jaume s’haurà de barallar amb aquest caprici. Tots dos, com la mateixa ciutat, intenten redimir-se dels pecats del passat, i això no és fàcil.”

PVP: 20,90 euros.

El diable es va aturar a Orà. Joan-Daniel Bezsonoff. Empúries.

L’escriptor Joan-Daniel Bezsonoff.

Joan-Daniel Bezsonoff és un dels escriptors més singulars i interessants de la literatura catalana. La seva obra, amb una riquesa lèxica i un punt d’ironia que la distingeixen, ha indagat tant la memòria personal com la col·lectiva de Catalunya Nord i de l’estat francès, sobretot. Ara ens arriba amb un llibre ambientat a Orà en el moment en què era la cinquena ciutat de l’estat francès. “El comissari Ferrandis i l’inspector Bensoussan investiguen els assassinats d’una sèrie de noies a la ciutat algeriana d’Orà, l’any 1954. El comissari Ferrandis, un bon vivant apassionat d’origen valencià, no posa gaire distància entre la seva vida privada i les investigacions, i això li provoca conflictes amb el cos de policia i també amb la seva dona, Arlette, que ja està tipa dels seus embolics sentimentals. Per altra part, el presumpte assassí va deixant notes al comissari –amb un sentit de l’humor sinistre– sobre les seves pròximes actuacions. Quan la investigació s’encalla, arriben reforços de París, però res és mai senzill en una ciutat com Orà.”

PVP: 18,00 euros.

La mestra i la bèstia. Imma Monsó. Anagrama.

L’escriptora Imma Monsó.

Cada vegada que Imma Monsó publica un llibre nou alguna cosa passa a la literatura catalana. Les seves novel·les i llibres de relats no deixen ningú indiferent i ella ha sabut fer una carrera dilatada i pausada. Cada llibre ha arribat al moment just i quan ella ha decidit de pujar un esglaó en la seva carrera literària. Ara ens arriba La mestra i la bèstia. Així és com la defineix l’editorial: “És el subtil retrat d’una noia que aprèn a llegir entre línies la història del seu país. Una novel·la plena d’intel·ligència i humor. Setembre de 1962. Una jove mestra de vocació dubtosa i escassa capacitat de comunicació oral arriba a la seva primera plaça en una escola del Pirineu ribagorçà. Ella volia un poble, una feina i una casa des d’on veure caure la neu. Darrere deixa una infantesa marcada per l’enigmàtica activitat del pare i per l’original educació rebuda d’una mare dividida entre l’impuls irresistible d’apartar la filla de les consignes del Règim i la por d’aïllar-la excessivament de la normalitat imperant. La càndida Severina, desconeixedora dels hàbits de convivència en un entorn rural i de les marques que la Història ha deixat en els habitants, encaixarà les peces que la lliguen al passat col·lectiu gràcies al sentit comú de la Justa i a la complicitat d’un home fascinant amb qui mantindrà una passió deliciosament unidireccional. També descobrirà, horroritzada, que no n’hi ha prou amb la discreció i l’afabilitat perquè una comunitat ens deixi en pau.”

PVP: 19,90 euros.

Pregària a Prosèrpina. Albert Sànchez Piñol. La Campana.

Cada vegada que Albert Sànchez Piñol publica un llibre els lectors saben que toca festa grossa. Perquè aquest escriptor ha partit en cada moment de l’aventura per enfrontar-nos a les nostres pors i als nostres envits com a civilització i li ha estat igual emprar diferents espais geogràfics i èpoques temporals per bastir una de les obres més potents d’aquests darrers anys. Així explica la darrera novel·la l’editorial: “Quan a Roma arriben veus de l’existència d’una fera terrible al nord de l’Àfrica, el cèlebre orador Ciceró, ‘pare de la pàtria’, decideix enviar-hi el seu fill rebel, Marc Tul·li. Si aquest aconsegueix capturar la bèstia, potser recuperarà l’estima del seu pare. En ple desert, però, el jove Marc Tul·li Ciceró i els seus companys d’expedició s’hauran d’enfrontar a un perill inimaginable. Un enemic que pot posar fi a la ciutat fundada per Ròmul i Rem… i a la vida mateixa tal com l’han conegut els humans a la superfície de la Terra. Davant l’amenaça esfereïdora, només uns generals tan bregats com Juli Cèsar i Pompeu, rivals polítics però mestres de les arts militars, podran enfrontar-se a l’adversari més temible de Roma. Aconseguiran unir forces? O, com sospita Ciceró, la Fi del Món ja va començar amb la decadència de la República? A Pregària a Prosèrpina, Albert Sánchez Piñol capgira la història de la nostra civilització tal com l’havíem llegit fins ara i, amb una narració trepidant, plena de girs sorprenents, deixa el lector sense alè fins a la darrera pàgina.”

PVP: 21,75 euros.

La dona més pintada. Màrius Serra. Proa.

Màrius Serra ha fet jugar amb les paraules els ciutadans d’aquest país durant molts anys, però més enllà dels seus afanys com a enigmista hi ha una sòlida carrera com a escriptor que ara arriba a un dels seus cims màxims amb La dona més pintada, on indaga en les relacions humanes a partir de l’art. Diu l’editorial: “L’impacte de l’autodestrucció d’una obra d’art de Banksy el 2018 a la sala de subhastes Sotheby’s encara és ben viu a la nostra memòria, però molts havíem oblidat el cas del pintor Palau Ferré, que va decidir cremar els seus propis quadres als anys setanta del segle XX. Les seves aparicions a la televisió i als mitjans de l’època són ara poc recordades, malgrat l’estupor que va generar el cas. Màrius Serra es va interessar per aquest creador que, després d’una sentència del Tribunal Suprem, va resoldre llançar al foc tot allò que pintava. Aquells retrats d’una dona d’ulls grossos i fascinadors s’esfumaven per la xemeneia de casa del pintor. Què hi havia darrere de la pulsió autodestructiva? Amb l’ajut de la documentació, dels testimonis i de la portentosa imaginació de novel·lista, Màrius Serra ofereix als lectors La dona més pintada, una novel·la que parteix de la vida d’un pintor assenyalat per Picasso com a possible successor seu.”

PVP: 21.90 euros.

L’atzar i les ombres. Julià de Jòdar. Comanegra.

Quan Julià de Jòdar va debutar, a mitjan anys noranta, la crítica va quedar bocabadada per la qualitat dels seus texts i per l’originalitat de la proposta que feia. Segons els editors de Comanegra, L’atzar i les ombres és una “novel·la de novel·les sobre la persistència de la memòria col·lectiva”. I afegeixen: “Un cabdell de vides mogudes per les passions, contra la repressió dels desitjos i a favor de la dignitat de l’ésser humà. Tres novel·les d’aprenentatge d’un adolescent en els temps més foscos que constitueixen el gran fris històric sobre la consciència popular dels barris industrials de la perifèria barcelonina. No són frases de farciment. La trilogia de Julià de Jòdar que va arrancar el 1997 amb L’àngel de la segona mort (la segueixen El trànsit de les fades i El metall impur) va acumular cinc dels principals premis del país, va causar una sotragada feliç en el panorama literari català i ha quedat com una parada imprescindible en qualsevol llista de les millors obres del nostre segle. Aquesta edició la reuneix per primera vegada en un volum, exhaustivament revisada –de fet, reescrita– per l’autor.” Sens dubte, és un projecte narratiu que va marcar un punt d’inflexió en la nostra literatura.

PVP: 29,50 euros.

La quarta noia per l’esquerra. Andreu Martín. Crims.cat.

Andreu Martin és un dels escriptors més prolífics de la literatura catalana i actualment és el degà dels escriptors de novel·la negra. D’ençà del 2011, quan va publicar Cabaret Pompeya, la seva trajectòria ha viscut una revifada espectacular per la qualitat dels textos i per la singular relació amb Crims.cat. Ara hi torna, amb La quarta noia per l’esquerra. Som a la “Primera guerra mundial. Mentre les principals ciutats europees es dessagnen en el conflicte, Barcelona és una de les grans perles del Mediterrani. Tot i la seva condició de territori neutral, ningú ignora que a la costa hi ha ports on proveir-se il·legalment de combustible i queviures, amb el beneplàcit de les autoritats locals, i que al cap d’Ixent arriben submarins alemanys on es couen tota mena d’interessos i conflictes amb serveis secrets, agents dobles i espies d’aquí i d’allà. Al centre neuràlgic d’aquesta Barcelona en plena ebullició urbanística, amb el soroll dels carrers, el brogit dels bars, el jocs del casino i els espectacles nocturns, arriba l’Amadeu, un noi de pagès acabat de sortir del seminari, que busca una ballarina amb qui el seu pare havia viscut una estranya aventura. Només en té una pista: és la quarta noia per l’esquerra d’una fotografia que guarda a la butxaca de la jaqueta. De seguida descobreix que es diu Amanda Rogent i que s’exhibeix al Moulin Rouge barceloní: tota una vedet a qui li encanta escandalitzar. L’Amadeu necessita trobar respostes, però descobrir la veritat no sempre és el millor que et pot passar…”

PVP: 20,00 euros.

Clima, senglars i catàstrofes:

Profecia. Raül Garrigasait. 1984.

Un dels intel·lectuals joves amb més projecció del país va demostrar temps enrere la seva habilitat portentosa com a narrador. Llegir Raül Garrigasait és un plaer tant en el vessant d’assagista com en la de narrador. Ara se’ns ha mig enamorat dels senglars.  Els editors de 1984, l’editorial a la qual s’ha mantingut fidel, ho expliquen així: “Si obriu aquest llibre, hi trobareu un pare i la seva fascinació per unes bèsties indòmites, animades per una vitalitat sense fi. I una filla adolorida i vigorosa, que no pot treure’s del cap unes històries antiquíssimes de profetes. I, acollint-los a tots dos, una ciutat que respira com un ésser viu. Amb aquests elements, Profecia crea una atmosfera única, fosca però també carregada d’humor i d’energia. Teniu a les mans un llibre que parla de la força fecunda que hi ha en les coses que no dominem.”

PVP: 18,50 euros.

Solastàlgia. Ada Castells. L’Altra.

Ada Castells

Narradora de llarga trajectòria amb èxits de crítica i públic, Ada Castells celebra els vint-i-cinc anys de carrera literària amb la publicació de Solastàlgia, una novel·la de plena actualitat immersos com estem en plena crisi climàtica. “La Sara –diu l’editorial– és una Quixot empatxada de lectures apocalíptiques i, arran d’unes inundacions extremes a Barcelona, decideix fugir cap a l’Empordà. A l’expedició l’acompanyen un marit que exporta pollastres al Brasil, una filla adolescent que vol un gos i una tieta excèntrica que no hi toca gaire. L’objectiu és refundar l’edat mitjana amb tecnologia del segle XXI. En contacte amb la natura, la Sara aprendrà a pactar amb l’amenaça, però primer haurà de superar un remordiment profund, la sobredosi filosòfica, les baralles amb la filla i la solastàlgia. L’amor i assumir la pròpia fragilitat seran les úniques sortides per sobreviure i recuperar el lligam amb els altres. La solastàlgia és un terme híbrid (consol + dolor) ideat per l’activista australià Glenn Albrecht. Designa la tristesa causada per la destrucció del nostre entorn i, de retruc, de tot el planeta Terra.” Si més no, ens encara a una de les pors contemporànies més accentuades.

PVP: 18,90 euros.

Contra el món. Pere Antoni Pons. Empúries.

Pere Antoni Pons s’ha convertit aquesta darrera dècada en un referent ineludible del periodisme de casa nostra. Col·laborador de mitjans com El Temps, Ara o Última Hora, els seus articles d’opinió, crítica literària i entrevistes complementen la seva tasca intel·lectual. Pons, que a més de periodista és poeta i narrador, ara afegeix una nova novel·la al seu corpus: Contra el món. “Un cataclisme inconcebible fa desaparèixer la serra de Tramuntana de Mallorca. Però el món continua endavant i, malgrat tot, també ho fa la major part de la població de l’illa, que afronta una reconstrucció tan salvatge com quimèrica. Més enllà de si això significarà una desfeta irreversible de Mallorca, tres amics –un pintor, un ex-directiu del sector hoteler i un activista ecologista– veuran com la catàstrofe també porta al límit les seves vides i contradiccions. Al·legòrica i realista, tràgica i sarcàstica, íntima i universal, Contra el món és la novel·la més lúcidament ambiciosa de Pere Antoni Pons: una història de vides trasbalsades que bull de vitalitat i que és, alhora, un retrat poderós del nostre temps”, diuen els editors.

PVP: 20,90 euros.

Un retorn i un fitxatge estrella:

Aterratge. Eva Piquer. Club Editor

Eva Piquer

A Eva Piquer li ha costat vint-i-un anys de tornar a enlairar-se en el camp de la narrativa. Ha estat un temps en què el periodisme, sobretot el cultural, ha centrat bona part de la seva ocupació. I l’espera ha valgut la pena, perquè la tornada ha estat un Aterratge de pes. Així ens explica la novel·la Club Editor: “La decisió que pren en aquell cafè és radicalment contrària a la seva manera de fer: sense pensar-s’ho, diu que sí a un viatge amb tres desconeguts. Van a fotografiar-se dins la carcassa d’un avió que va caure el 1973. Era a Islàndia, en una costa de penya-segats continus, i conduïa un pilot inexpert de vint-i-sis anys. No va morir ningú. Aquesta història l’apassiona i atia el vell instint de furgar. Escriu a Gregory Fletcher, el jove pilot de mig segle enrere. I ell li contesta. L’intercanvi entre aquestes dues persones allunyades per tot –la geografia, el temps històric, la condició, i una pandèmia per torna– produeix un joc de miralls. Afloren preguntes com no se’n fan en la vida corrent. Sobre la possibilitat de la desgràcia, sempre. Sobre el coneixement que alguns tenen del fons del pou. Sobre la impossibilitat aparent de sortir-ne, i sobre el flux imperiós de la vida, d’atzar en atzar. Concreta, exacta i tibant, aquesta novel·la indaga en la gran por que centra qualsevol vida. Ho fa portada per un impuls, la voluntat de veure-hi. T’empeny i et sosté com un braç: sense defallir.”

PVP: 17,95 euros.

La possibilitat de dir-ne casa. Marta Orriols. Proa.

Marta Orriols ha estat un dels grans fenòmens literaris d’aquests darrers anys. Les seves obres les va publicar Periscopi i el boca-orella la varen convertir en una autora molt llegida i respectada. Ara s’ha convertit en un dels grans fitxatges de la temporada i ha deixat l’editorial independent d’Aniol Rafel per fitxar per Proa, dins el grup 62. La possibilitat de dir-ne casa és una novel·la que en pocs mesos ha captivat els lectors.  “Una corresponsal torna a Barcelona després de gairebé vint anys a l’estranger –explica l’editorial–. Vol agafar distància d’una regió de món que l’apassiona i la desgasta, d’una professió que voldria exercir d’una altra manera, i també d’una amistat amb una dona més jove que la porta a qüestionar-se els fonaments de la seva intimitat. Un cop tornada al poble on va créixer, retroba la família, els amics i l’home a qui havia estimat. L’espai familiar es converteix en una font de petites revelacions que l’ajudaran a traçar el seu itinerari vital i a reconèixer la necessitat de pertànyer a un lloc i a unes persones.”

PVP: 19,90 euros.

Tres debuts novel·lístics especials:

El llapis vermell. Oriol Molas. 1984.

Oriol Molas (fotografia: Martí Molas).

En el cas d’Oriol Molas la singularitat del debut prové del fet que El llapis vermell és una novel·la escrita per ell tot sols, després d’haver fet a quatre mans amb Ferran Grau les novel·les protagonitzades per Cazeneuve, el primer detectiu barceloní. Aquesta vegada canvia radicalment de tema: “En Lluís Molins, un famós escriptor de novel·les policíaques, assisteix al sopar d’antics alumnes de l’internat catòlic on va estudiar de jove. Assegut a taula, davant per davant, té en Miquel Prats, un company que el va condicionar –i molt– quan van fer primer de BUP. Durant la trobada rememoren els fets ocorreguts aquell curs, els quals van convertir en Lluís en l’home que és avui. El llapis vermell és un repàs a la memòria històrica recent que ens mostra la fragilitat de l’adolescència i les seves conseqüències en la vida adulta. A través d’un exercici crític, Oriol Molas presenta una denúncia social contra els abusos escolars en els internats religiosos a la dècada de 1980. Una novel·la que ens parla del silenci dels altres, del desemparament i del fracàs de l’educació d’aquell moment en l’àmbit de les emocions.”

PVP: 18,50 euros.

L’assassí del Tirant. Jordi Fernando. La Campana.

El debut de Jordi Fernando també és un debut singular, perquè durant molts anys ha estat l’editor de Meteora i perquè recentment ja havia publicat un llibre de relats. Però ara canvia radicalment de tema i s’endinsa en una trama en cerca d’un assassí gràcies a pistes que es poden trobar al Tirant lo blanc, en una trama del tot emocionant. “Un cop jubilat, l’Arnau Julià decideix acabar la tesi sobre Tirant lo Blanc que fa anys que té arraconada. Un dia, per casualitat, escolta a la ràdio el cas d’un crim que hi va haver a Sants als anys cinquanta, en què la víctima va morir en un acte de crueltat extrema. A prop de l’escena del crim, es va trobar un missatge que l’Arnau identifica com una referència a l’obra de Joanot Martorell. Aquest primer indici el porta a conèixer un criminòleg recelós que guarda informació sobre una sèrie d’assassinats comesos en èpoques i llocs diferents i que podrien estar relacionats amb l’obra protagonitzada pel Tirant. Tot indica que el doctorand s’haurà d’enfrontar a algú molt meticulós, sense escrúpols i amb un objectiu ben clar. Un thriller protagonitzat per un filòleg obstinat i la seva directora de tesi que recorre diferents escenaris històrics del segle XX i revela la brutalitat d’uns crims propiciats per un odi ancestral.”

PVP: 21,90 euros.

Les calces al sol. Regina Rodríguez. La Campana.

 

Des que va aparèixer, el mes de setembre, aquesta novel·la de la Regina Rodríguez s’ha convertit en un èxit del boca-orella com no passava feia temps. És una demostració clara que la gent té ganes de passar-ho bé llegint una història divertida i diferent, amb una alta qualitat literària que la sosté. Els editors expliquen: “La Rita Racons se’n va als Estats Units a fer d’au-pair sense saber-ho del tot. Un bon dia es troba a l’aeroport de Barcelona preparada per agafar un avió que, teòricament, l’ha de dur a Nova York, on aprendrà anglès durant l’estiu. Però el seu ínfim coneixement de la llengua anglesa la porta, per carambola, fins a Atlanta, a casa dels Bookland, on tindrà cura dels tres fills de la família durant un any sencer. Els Bookland són l’antítesi del clixé clàssic d’una família americana. Intel·lectuals rematats, esperen que la nova au-pair estigui a l’altura del que exigeixen les ments privilegiades dels nens de la casa. I tot i que ben bé no ho estarà, la Rita i el seu caos constant portaran els petits Bookland a viure la vida més enllà dels llibres. La Rita serà capaç d’atrevir-se a tot, i un dia, de cop, trobarà el que hi havia anat a buscar: la seva vocació. Les calces al sol és una novel·la alegre i vital, amb una arrencada a tot gas i un desenvolupament al mateix ritme, que parla sobre els canvis vitals que ens fan créixer.”

PVP: 20,90 euros.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any