El Mundo i l’ABC s’enrolen en les files d’Ayuso en la guerra interna del PP: “Ningú no ha tornat del seu suïcidi”

Els principals diaris de dretes espanyols han decidit de fer pinya amb la presidenta madrilenya i han reclamat el cap del secretari general del PP, Teodoro García Egea

VilaWeb
Redacció
18.02.2022 - 09:26
Actualització: 18.02.2022 - 10:26

VilaWeb necessita el vostre suport

Aquest diari existeix perquè més de vint mil lectors han decidit que poden i volen pagar cinc euros al mes perquè tots rebeu tota la informació amb accés obert. Però no n’hi ha prou. En necessitem més. Tu ho vols i pots?

Fes-te’n subscriptor aquí.

La implosió del PP arran de l’enfrontament d’Isabel Díaz Ayuso amb la cúpula de la formació també té rèpliques en el panorama mediàtic espanyol. Els principals diaris de dretes, El Mundo i l’ABC, han decidit de fer pinya amb la presidenta madrilenya i han reclamat, almenys, el cap del secretari general del PP, Teodoro García Egea.

L’editorial d’El Mundo és especialment contundent –”El PP no pot continuar en aquestes mans“–: acusa la direcció de Pablo Casado d’haver activat una operació de xantatge sense proves. “No es torna de l’atac irracional al millor actiu de les teves sigles per una mescla d’inseguretat patològica, mediocritat política i gelosia absurda. […] Ningú no ha tornat del seu suïcidi.”

Així mateix, el diari insisteix que l’element que ha desencadenat tot el sarau, l’adjudicació d’un contracte amb una sucosa comissió per al germà d’Isabel Díaz Ayuso, és un rumor filtrat pel govern espanyol que no va acompanyat de cap prova d’il·legalitat. “Els votants del PP saben que el partit que han votat o que pensaven votar és dirigit per una desafortunada conjunció d’insensats sense escrúpols que han decidit d’avantposar els seus petits interessos personals a la construcció d’una veritable alternativa de govern.”

D’una altra banda, l’editorial de l’ABC –”És l’hora de les dimissions“– diu que la guerra oberta ha arribat a un punt de no retorn i lamenta que, en plena pluja de filtracions sobre casos de corrupció i deslleialtats, Pablo Casado no comparegués i enviés Teodoro García Egea a apagar el foc i plantar cara en públic a Ayuso. “Si l’estratègia, el missatge, l’ofensiva i les decisions són de Casado, no va fer bé d’amagar-se quan el seu lideratge és més qüestionat que mai.”

Així mateix, l’ABC diu que fa mesos va rebre la informació sobre les acusacions de corrupció contra Ayuso, però que va decidir de no publicar res per no ser còmplice d’una campanya d’intoxicació. “La corrupció no sembla el fons real d’aquesta pugna, tan sols la coartada, perquè la cosa substancial és l’erradicació de l’adversari i, en definitiva i segons anem veient, impedir que Díaz Ayuso arribi a ser la presidenta del PP madrileny.”

Finalment, el diari reclama a Casado que destitueixi Teodoro García Egea i faci les cessions necessàries per recuperar la relació i la interlocució amb Ayuso. “Si no ho fa, difícilment recuperarà l’impuls necessari per a reprendre el rumb del PP i poder reclamar a Ayuso un quid pro quo amb Miguel Ángel Rodríguez”, conclou.

La tercera via de La Razón

El tercer diari de la dreta espanyola, La Razón, opta per una via més suau a l’hora d’enfocar la implosió del PP. Sense deixar de fer costat a la direcció de Pablo Casado, l’editorial del mitjà que dirigeix Paco Marhuenda –”El PP ha d’arribar fins al final“– considera que Ayuso té dret que el seu partit actuï amb bona fe i en benefici de l’interès dels ciutadans. “Qualsevol altre fi seria espúria i poc digna d’un partit que es considera alternativa de govern”, conclou.

Junts encara podem anar molt més lluny. Amb VilaWeb.

Fes-te’n subscriptor i construeix amb VilaWeb el nou diari que els Països Catalans necessiten ara.
Fer-me'n subscriptor
des de 60€ l'any / 5€ el mes
Ara també ens pots ajudar fent una donació única.
Fer una donació
a partir de 10 €

Més notícies