Les mesures de Trànsit per a evitar el col·lapse de la AP-7 per Sant Joan i els caps de setmana de juliol

Trànsit anuncia que posarà carrils addicionals i restringirà el pas de camions en unes hores determinades

VilaWeb
Redacció / ACN
10.06.2022 - 11:47
Actualització: 10.06.2022 - 16:17

VilaWeb necessita el vostre suport

Aquest diari existeix perquè més de vint mil lectors han decidit que poden i volen pagar cinc euros al mes perquè tots rebeu tota la informació amb accés obert. Però no n’hi ha prou. En necessitem més. Tu ho vols i pots?

Fes-te’n subscriptor aquí.

El Servei Català de Trànsit posarà carrils addicionals i restringirà el pas de camions en unes hores determinades a la AP-7 per Sant Joan. Ho ha explicat el seu coordinador de Seguretat i Mobilitat, Òscar Llatge, a El matí de Catalunya Ràdio i també ha dit que aquestes mesures es farien extensives als caps de setmana del mes de juliol. “Són unes restriccions pactades i planificades per fer front al gran moviment de vehicles”, ha insistit. Respecte dels avançaments entre camions, ha recordat que en certs casos –per exemple, quan hi ha un carril addicional– ja es feia, i que eren limitacions subjectes a variació, que s’estudiaven cada setmana.

Sobre la limitació a cent quilòmetres per hora el límit de velocitat la AP-7 al Vallès, Llatge diu que s’estudia amb el Ministeri de Foment espanyol, titular de la via. En aquest sentit, reconeix que pot ajudar a reduir els accidents, però també recorda que no tindrà un efecte gaire important una volta s’arribi a la capacitat màxima de la carretera.

Considera que un dels principals inconvenients és la retirada de vehicles, tot i que ha recordat que no és una tasca fàcil. “No és qüestió de ser més o menys hàbils, la planificació s’escapa de les mesures de gestió, és una qüestió d’infrastructura.”

En aquesta mateixa línia, s’ha expressat Eduard Ayach, de la Confederació Empresarial de Transports per Carretera de Catalunya, que ha recordat que el seu sector demanava de treballar en condicions. Ha explicat que disposaven d’una regulació molt estricta que no els permetia elegir quan podien ciruclar.

Per això, considera que les restriccions poden afectar directament la productivitat, en un escenari que té “un problema de fons que passa pel dèficit estructural”. Ayach ha dit que feien reunions amb Trànsit i Territori, però que són ells qui han d’actuar. “Ja hem dit tot el que havíem de dir”, ha reblat.

Ampliacions a l’Hospitalet de l’Infant i Amposta

El govern espanyol ha anunciat que ampliarà el tram de la AP-7 entre l’Hospitalet de l’Infant i Amposta amb un tercer carril. El secretari general d’Infrastructures del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana espanyol, Xavier Flores, ha avançat que el projecte constructiu s’enllestirà enguany. En un acte de la Cambra de Comerç de Tarragona, Flores ha dit que la construcció d’aquest tercer carril milloraria la fiabilitat de la via i la seva funcionalitat, davant l’augment de vehicles que hi circulen arran de l’alliberament dels peatges. També ha explicat que es millorarà la connectivitat entre la A-7 i la AP-7 per adaptar els accessos entre aquestes dues vies d’alta capacitat.

Junts encara podem anar molt més lluny. Amb VilaWeb.

Fes-te’n subscriptor i construeix amb VilaWeb el nou diari que els Països Catalans necessiten ara.
Fer-me'n subscriptor
des de 60€ l'any / 5€ el mes
Ara també ens pots ajudar fent una donació única.
Fer una donació
a partir de 10 €

Més notícies