L’accés al màster de professorat de llengua i literatura serà preferent per als graduats d’aquella llengua

Els títols hauran de tenir un mínim del 60% dels crèdits en la matèria de l'especialitat

VilaWeb
ACN
18.12.2020 - 15:24
Actualització: 18.12.2020 - 16:23

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

El govern i les universitats han fixat els graus que a partir del curs 2021-2022 disposaran d’accés preferent a les especialitats del màster universitari en Formació del Professorat d’Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d’Idiomes (MUFPS) en llengua i literatura catalana, castellana, anglès, i llengües estrangeres (francès, alemany i italià).

Els títols hauran de contenir en el pla d’estudis un mínim del 60% dels seus crèdits, en matèria de la llengua corresponent. Un cop fixats els criteris, l’Oficina d’Accés a la Universitat assignarà les places que s’ofereixen a les diferents especialitats per ordre de nota mitja d’expedient, en primera instància, de les persones candidates que disposin d’algun dels títols declarats prioritari. En segona instància, si s’escau, per a la resta de candidatures que acreditin algun dels títols concordants amb aquesta especialitat.

D’altra banda, la Junta del Consell Interuniversitari de Catalunya ha aprovat un document marc que estableix la necessitat d’emprendre mesures per impulsar la formació contínua de nivell superior. Per al període 2020-2023 es preveu dissenyar entre seixanta i seixanta-cinc programes de formació contínua de nivell superior de diferents competències i sectors i poder atendre les demandes i necessitats d’actualització o especialització de fins a divuit mil persones.

També s’ha constituït un grup de treball per a la promoció i el desenvolupament de la formació dual, amb l’objectiu que les universitats desenvolupin programes específics que vinculin l’educació universitària i la formació professional.

Un altre dels acords assolits a la junta del CIC és la posada en marxa d’un pla d’acció del sistema universitari per a la consecució de l’Agenda 2030. Aquest s’organitza al voltant de cinc dimensions diferents: estratègia i governança; educació i docència; recerca i transferència; compromís amb la societat; i iniciatives de campus.

Més notícies

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 60€ l'any / 5€ el mes