La Generalitat exigeix concrecions al coordinador del corredor Mediterrani sobre el tram Barcelona-Castelló

  • El ministeri de Foment espanyol reuneix a València els territoris i els ports per on ha de transcórrer la infraestructura per fer seguiment de l'estat del projecte

VilaWeb
Redacció
31.05.2017 - 18:55
Actualització: 31.05.2017 - 19:47

El secretari d’Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat, Ricard Font, ha reclamat al coordinador del corredor Mediterrani, Juan Barios, concrecions sobre la implantació de l’ample estàndard en el conjunt de la part catalana de l’eix ferroviari i, en especial, quina previsió hi ha sobre el tram entre Barcelona i Castelló. Així ho ha explicat Font en declaracions als mitjans moments abans de participar en la reunió que el ministeri de Foment espanyol ha convocat a València entre el coordinador espanyol del projecte, representants dels territoris per on ha de transcórrer la infraestructura, els ports així com el coordinador europeu del corredor Mediterrani, Laurens J.Brinkhorst.

El representant català ha manifestat que demanarà a Barios explicacions al voltant d’una sèrie d’inconcrecions. En particular s’ha referit a la implantació de l’ample mixt entre Vandellòs i Tarragona i ha recordat que seria inacceptable que no fos en doble via. Així mateix, ha afegit que seria ‘igualment inacceptable’ un nou retard entre Vandellòs i Castelló i ha considerat que és ‘una mala notícia’ no saber quan arribaran els accessos ferroviaris als ports de Barcelona i Tarragona.

Font ha indicat que una altra inconcreció ve derivada de la rescissió del contracte entre Castellbisbal i Tarragona, que fa que no es coneixi en quin moment s’implantarà l’ample estàndard en el conjunt de la part catalana del corredor Mediterrani. En aquest sentit, ha dit que preguntarà dades i concrecions, i sobretot preguntarà quan arribarà l’ample estàndard des de Barcelona a Castelló i des de Castelló a Barcelona.

De la seva banda, la consellera de Territori, María José Salvador, ha remarcat la importància que València aculli la primera taula de coordinació del projecte i ha afegit que aprofitarà per a reclamar explicacions sobre els endarreriments i conèixer quina serà la solució després de la rescissió dels contractes. Salvador ha indicat que explicitarà a Foment què entén per corredor Mediterrani, exclusiu dels territoris litorals, des d’Andalusia fins a Catalunya.

El ministeri espanyol assenyala el seu compromís amb el corredor
També en declaracions als mitjans, el coordinador espanyol del corredor Mediterrani Juan Barios ha explicat que la reunió s’ha convocat amb l’objectiu d’oferir transparència i fer un seguiment conjunt de la infraestructura de manera oberta amb intervencions dels ports i dels representants dels territoris, on puguin posar sobre la taula les qüestions que considerin per a donar resposta o analitzar-les en el cas que sigui necessari.

Sobre el fet que el ministeri espanyol hagi convidat també l’Aragó o Castella – La Manxa, Barios ha explicat que la reunió és una rèplica de les que convoca la Unió Europea, i ha defensat que la ‘prioritat inequívoca’ del govern espanyol és el corredor Mediterrani i –considera– això es reflecteix en els pressupost general de l’estat espanyol, amb una consignació de 3.123 milions d’euros en el període 2017-2020 per actuacions al ramal litoral.

En relació amb la rescissió dels contractes entre Castellbisbal-Martorell i Vandellòs-Castelló, Barios ha indicat que són en procés de rescissió i s’ha remès a les paraules del ministre espanyol de Foment, indicant que a mesura que es vagin prenent les decisions es posaran en coneixement.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any