La Beckett celebrarà deu anys al Poblenou amb una temporada amb creadors històrics de la sala

  • Sergi Belbel, Victoria Szpunberg, Ferran Dordal i Mercè Sarrias són alguns dels noms que hi presentaran obres

VilaWeb
05.06.2026 - 14:09
Actualització: 05.06.2026 - 15:36

La Beckett ha presentat la temporada 2026-27, marcada per la celebració dels deu anys de la sala al barri del Poblenou de Barcelona. Amb aquesta programació, la Beckett vol fer un reconeixement al barri, però també a la trajectòria de la sala i als creadors que han estat més estretament lligats amb la seva història, com ara Sergi Belbel, Victoria Szpunberg, Ferran Dordal i Mercè Sarrias. A més, en aquesta ocasió la Beckett ha decidit de programar un cicle, que esquitxarà tota la temporada, dedicat a la figura de l’actor Oriol Genís.

Les produccions de la Beckett de la temporada portaran la firma de tres creadors estretament vinculats a la sala. Sergi Belbel hi estrenarà El forat blanc, el primer espectacle musical que produeix la Beckett. Ferran Dordal Lalueza hi farà una adaptació d’El castell de Franz Kafka. I l’última producció de la temporada serà un nou text escrit i dirigit per Victoria Szpunberg: Un home bo. Es tracta d’un espectacle protagonitzat per Xavi Sáez i Júlia Mascort.

Un altre nom estretament vinculat a la sala és el de Mercè Sarrias Fornés, que aquesta temporada hi estrenarà Les distàncies, una coproducció amb el Théâtre de Sortie de Secours del Québec. L’espectacle s’estrenarà a la tardor al Quebec i a l’hivern a Barcelona. En aquesta línia, la temporada 2026-27 tindrà noms ja consolidats dins l’autoria més recent i també noms emergents. El tàndem Pau Matas Nogué i Oriol Pla Solina tornarà a la Beckett amb Gola després d’haver passat pel TNC i el Temporada Alta. La tria d’aquesta temporada d’autoria emergent serà la novíssima Companyia Al Dente, formada per Claud Hernández, Zaida Lloveras Miralles i Luca Roma i sorgida, en part, de laboratoris de creació de la Beckett. Aquest any hi estrenaran la nova creació FAMA FOMO FUMU!

L’autora resident de la temporada serà Núria Corominas, creadora i membre del Col·lectiu Las Huecas, amb una trajectòria sòlida i que últimament hem pogut veure com a dramaturga tota sola amb espectacles com ara Un xai ha creuat el desert, que es va estrenar a la Beckett la temporada 2024-25.

La companyia resident de la temporada serà el Col·lectiu Pedant a Missa i Repicant, fundat per Quim Carandell i Lluc Valverde, que escriuen en aquests moments una nova obra que comptarà amb música de la Ludwig Band i direcció d’Albert Reverendo. Finalment, els Ajuts Benet i Jornet 2026 s’han atorgat als dramaturgs Andrea Castells, Oriol Morales i Pujolar i Alícia Serrat, que escriuran una nova obra la temporada vinent.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor