El govern espanyol denega el descompte de resident de les Illes en els vols xàrter per a la final de copa

  • Prohens va enviar una carta a Óscar Puente demanant que el seu ministeri assumís excepcionalment la despesa de les subvencions dels vols xàrter perquè els afeccionats del Mallorca poguessin viatjar a Sevilla a la final de la Copa del Rei

VilaWeb
EFE
20.03.2024 - 18:07
Actualització: 21.03.2024 - 14:00

El Ministeri de Transports espanyol ha rebutjat la petició del govern de les Illes Balears d’ampliar les subvencions per als vols xàrter a la final de Copa del Rei del 6 d’abril a Sevilla. Ho ha explicat el secretari d’estat de Transports i Mobilitat Sostenible espanyol, José Antonio Santano Clavero, en una carta tramesa avui a la presidenta del govern balear, Marga Prohens.

Santano diu que les subvencions al transport marítim i aeri per a residents a les Balears, les Canàries, Ceuta i Melilla es regulen en la llei 17/2012 amb caràcter indefinit com a bonificacions en les tarifes dels serveis regulars de transport marítim i aeri de passatgers, sense cap excepció. A més, la llei va ser modificada el juliol del 2018 perquè recollís les bonificacions només per al transport regular de passatgers. Per això, el govern espanyol considera que la sol·licitud del govern balear es podria satisfer introduint una modificació legal o contractant serveis específics per a cobrir la demanda excepcional que ocasiona aquest esdeveniment, però que totes dues opcions requereixen un temps de tramitació que les fa inviables.

“Una altra opció podria ser que una o diverses de les aerolínies que habitualment operen a les illes augmentessin els seus vols esporàdicament i de manera voluntària per a atendre aquesta demanda addicional excepcional”, ha suggerit el secretari de Transports. A més, diu que, perquè els bitllets aeris emesos en aquests vols addicionals poguessin ser subvencionats per als residents, la companyia hauria de posar tots els bitllets a la disposició del públic general, inclosos els no residents, per tots els canals de venda i a les tarifes que apliquin habitualment.

“Seria convenient que els horaris d’aquests vols addicionals es fessin públics amb la màxima antelació possible, perquè poguessin tenir la consideració de regulars d’acord amb la normativa comunitària”, ha dit. Creu que el Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible podria posar-se en contacte amb les companyies per ponderar el seu interès a oferir aquests serveis addicionals de caràcter regular i facilitar, en la mesura que sigui possible, que puguin atendre l’alta demanda.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any