Fira de Barcelona ingressa més de 148 milions d’euros el 2015 i preveu tres nous salons propis per l’any vinent

VilaWeb
Redacció
17.12.2015 - 15:00
Actualització: 15.04.2016 - 09:57

Fira de Barcelona preveu tancar el 2015 amb una facturació de 148 milions d’euros, per sota del rècord de més de 150 milions de l’any passat però un 25% superior al 2013, any comparable a efectes de calendari, ja que hi ha certàmens biennals importants com Alimentaria que no s’han celebrat enguany. La institució ha programat tres nous salons propis per al 2016: el Motoh! Barcelona –la fira del món de la moto que va desaparèixer el 2007- i dos certàmens vinculats a l’Smart City Expo; l’iWater, sobre el cicle integral de l’aigua, i un saló sobre economia circular i reciclatge. A més, la Fira referma la seva activitat internacional amb col·laboracions amb Cuba, Mèxic o Mongòlia.

Els 148 milions d’euros suposen la segona millor facturació obtinguda per Fira en tota la seva història després de la xifra rècord de l’any passat. Del total d’ingressos del 2015, el 40% corresponen al Mobile World Congress -la nineta dels ulls dels esdeveniments externs- i un altre 40%, als salons propis. Aquest darrer tipus d’esdeveniments han incrementat aquest 2015 la seva facturació en un 4% en relació a l’any passat i la previsió és que augmentin un altre 5% el 2016. De cara a l’any vinent, Fira de Barcelona preveu ingressar 141 milions d’euros, una xifra que es treballarà per millorar. I és que “hi ha esdeveniments externs que estan en cartera i lluitarem perquè es facin a Barcelona”, ha avançat sense donar més detalls el director general de Fira de Barcelona, Constantí Serrallonga. Pel que fa a l’Ebitda (beneficis abans d’impostos i amortitzacions) del 2015, ha estat de 12,5 milions d’euros, un 31% més que el 2013. Durant la roda de premsa posterior a la reunió del Consell General de Fira de Barcelona, el president de Fira, Josep Lluís Bonet; el director de la institució, Constantí Serrallonga; el conseller d’Empresa i Ocupació en funcions, Felip Puig; el president de la Cambra de Comerç, Miquel Valls; i l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, han mostrat sintonia en tot moment i han coincidit en valorar positivament els resultats i en fer una aposta per la innovació. Aprofitant l’embranzida de la recuperació, Fira de Barcelona vol incrementar el nombre de salons propis. Dos d’ells es faran en el marc del l’Smart City Expo World Congress del novembre, que aconseguirà omplir el 60% del gran recinte de la Gran Via. Es tracta de l’iWater, sobre el cicle integral de l’aigua, i una altra fira dedicada a l’economia circular, que pretén la reutilització dels residus i allargar la vida útil dels objectes. Per la seva part, el Motoh! serà biennal com el Saló de l’Automòbil. D’altra banda, com a novetat entre els esdeveniments externs, hi haurà la fira internacional més important del món sobre productes de la indústria farmacèutica, el CPhI Worldwide. Durant el 2015 la Fira ha acollit 68 salons i congressos, així com una cinquantena d’actes corporatius, comercials i esportius que han tingut lloc als recintes de Montjuïc i de Gran Via. El 2016 Fira de Barcelona organitzarà més de 60 salons i congressos com Alimentaria, Mobile World Congress (MWC), Hostelco, Saló Nàutic, Barcelona Bridal Fashion Week, IoT Solutions (que repeteix després d’estrenar-se enguany), Denim, Caravaning o Sónar. En l’àmbit congressual destaquen les trobades europees de malalties del fetge i reumatologia. També tornarà a celebrar-se el 4YFN, organitzat per la Mobile World Capital Barcelona en el marc del MWC i orientat als emprenedors. Canvis al consell d’administracióEl Consell General de Fira de Barcelona ha aprovat la renovació de part del consell d’administració de la institució, al qual s’incorpora l’exdirector general, Agustín Cordón (Grupo Zeta), en substitució de Jordi Clos (Gremi d’Hotels de Barcelona), qui deixa el càrrec després d’haver complert els tres períodes estipulats als Estatuts. Els tres consellers que renoven són Pedro Fontana (Elior Concessions), Luis Conde (Seeliger y Conde) i Miquel Martí (Moventia).Expansió internacionalAmb l’objectiu d’ajudar les empreses a sortir a l’exterior, al llarg del 2015 Fira de Barcelona ha coorganitzat els salons de l’Automòbil i Joieria de Qatar amb el soci local Elan, amb el qual ha guanyat el concurs per gestionar i posar en marxa el nou Centre d’Exposicions i Convencions de Doha. Ha participat també en l’organització d’Smart City Expo a Kyoto i Montreal i d’Alimentaria Lisboa i Mèxic, ha desenvolupat serveis de consultoria a països d’Àsia i Àfrica i ha signat acords de col·laboració amb l’empresa estatal de Cuba, Palco, per organitzar una nova cartera de salons al país caribeny. El contracte amb Cuba s’ha signat per 5 anys. De moment, implicarà l’organització d’una fira d’hostaleria al maig, una altra d’alimentació al juliol, una altra de seguretat al setembre i una quarta d’arts gràfiques a principis del 2017. El proper any té previst dur a terme la coorganització de nous salons a Qatar, a més de la gestió del nou recinte firal en el que tindran lloc més de 30 certàmens; la celebració d’Smart City Expo a Kyoto i Puebla (Mèxic) i d’Alimentaria Mèxic; el projecte de recinte firal d’Ulan Bator (Mongòlia), el llançament de tres salons monogràfics a l’Havana, així com altres projectes de consultoria a diversos països.Bonet fa una crida a “l’estabilitat”El president de Fira de Barcelona, Josep Lluís Bonet, ha celebrat que les perspectives per al 2016 són “molt bones” i ha subratllat que la “condició d’èxit” perquè així sigui és que hi hagi “estabilitat”, que és “fonamental”. Per la seva part, l’alcaldessa s’ha proposat com a reptes que Fira de Barcelona contribueixi a reindustrialització de l’economia catalana, a la innovació, a l’ocupació de major qualitat al país, al creixement de l’economia social i al procés de transició energètica per fer un país menys contaminant.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any